bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۰۶۱۹۷

(تصاویر) سخنرانی ظریف در شورای اقتصادی - اجتماعی سازمان ملل

ظریف گفت: تحریم‌های غیرقانونی با تاثیرات فرامرزی که توسط آمریکا و در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بر ایران تحمیل شده، بزرگترین تهدید در دستیابی ایران و بسیاری از همسایگان آن به اهداف توسعه پایدار است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست وزرای مجمع عالیرتبه سیاسی در خصوص توسعه پایدار در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل سخنرانی کرد.

به گزارش فرارو، محمدجواد ظریف گفت: ما با دبیرکل سازمان ملل متحد در این خصوص که بی عدالتی بین کشورها به میزان نگران کننده‌ای بالاست و توسعه بدون اینکه عادلانه و فراگیر باشد، توسعه نیست، موافقیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به رغم موانع عظیمی که به دلیل تحمیل تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی با آن مواجه بوده، با تلاش بی وقفه براساس اصول و اولویت‌های ملی خود، به پیشرفت‌های قابل توجهی در توانمندسازی و ایجاد برابری بین افراد دست یافته است.

وزیر خارجه توضیح داد: ۳۷ درصد از اعضای هیأت علمی و ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها و نیز ۳۷ درصد از پزشکان کشور را در حال حاضر، زنان تشکیل می‌دهند. در سطوح تصمیم گیری، انتصاب بانوان، افزایشی ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد و قرار است تا سال ۲۰۲۰، ۳۰ درصد مجموع تصمیم گیران ملی را زنان تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه تهدیدات و ناامنی‌های منطقه‌ای ناشی از تروریسم مورد حمایت خارجی، افراطی گری و خشونت، تلاش‌های ما را مختل می‌کند، عنوان کرد: مردم ما در برابر وحشیانه‌ترین تروریسم اقتصادی قرار گرفته‌اند که به منظور دستیابی به اغراض نامشروع سیاسی، به صورت عامدانه، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

ظریف عنوان کرد: تحریم‌های غیرقانونی با تاثیرات فرامرزی که توسط آمریکا و در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بر ایران تحمیل شده، بزرگترین تهدید در دستیابی ایران و بسیاری از همسایگان آن به اهداف توسعه پایدار است.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین