bato-adv
کد خبر: ۴۳۶۷۸۲

محصولی جدید در عرصه تبلیغات ایران

محصولی جدید در عرصه تبلیغات ایران
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

یکتانت، بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران، محصول جدیدی را تحت عنوان تبلیغات موضوعی ارائه می‌کند. یکتانت پس از ارائه محصولاتی مانند ریتارگتینگ و ریتارگتینگ محصول برای اولین بار در ایران، امسال نیز در مسیر نوآوری گام جدیدی برداشته است. همزمان با شروع سال جدید، شیوع ویروس کرونا و در نتیجه افزایش بازدید و ترافیک وب‌سایت‌ها، یکتانت سرویس تبلیغات هوشمند موضوعی را با هدف افزایش اثرگذاری آیتم‌های تبلیغاتی به بازار دیجیتال ایران معرفی کرده است.

تبلیغات موضوعی چیست و نحوه کارکرد آن چگونه است؟

تبلیغات موضوعی شکلی جدید از تبلیغات است که با استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل محتوای صفحه ای که کاربر در حال مشاهده آن است مرتبط‌ترین آیتم‌های تبلیغاتی را به کاربر نمایش می‌دهد. حتما تا کنون به هنگام بازدید از وب‌سایت‌ها با تبلیغات متنوع و گوناگون بنری و همسان از پلتفرم‌های مختلف مواجه شده‌اید و ملاحظه کرده‌اید که این آیتم‌های تبلیغاتی با یکدیگر مرتبط نیستند و حتی با محتوای صفحه نیز ارتباط چندانی ندارند. اما در تبلیغات موضوعی چنین نخواهد بود. یکتانت از طریق متن‌کاوی تک تک صفحات نمایش‌دهندگان و بررسی محتوا آن، موضوع هر صفحه را تشخیص می‌دهد و صفحات را بر اساس موضوع آن‌ها دسته‌بندی می‌کند. در نتیجه کسب‌وکارها می‌توانند با بهره‌گیری از سرویس تبلیغات موضوعی یکتانت، تبلیغات خود را در صفحاتی مرتبط با زمینه کاری خود منتشر کنند. این سرویس همچنین به کسب‌وکارهایی که مخاطبان خاص دارند در یافتن مشتریان مرتبط کمک شایانی می‌کند.

با مثال زیر شاید راحت‌تر نحوه عملکرد تبلیغات موضوعی را متوجه شوید. فرض کنید کاربری در اینترنت در حال بررسی راه‌های مختلف برای یادگیری برنامه نویسی است. در همین لحظه که کاربر مطلبی را درباره برنامه‌نویسی مطالعه می‌کند، با آیتمی تبلیغاتی مواجه می‌شود. «آموزش برنامه‌نویسی در خانه» یا «برنامه‌نویسی را با ما شروع کنید»؛ نمایش این تیترهای تبلیغاتی در آن لحظه به کاربر می‌تواند بر ذهن و تصمیمات وی اثر بگذارد و در نتیجه تبلیغ شما را دنبال کند. به همین دلیل است که یکتانت سعی می‌کند با ابزارها و سرویس‌های مختلف بتواند هر آیتم تبلیغاتی را در زمان و مکان مناسب به کاربر هدف آن تبلیغ نمایش دهد.

اگر می‌خواهید درک بهتری از تبلیغات موضوعی داشته باشید به آمار زیر توجه کنید. در حال حاضر صفحات مرتبط با موضوع خانواده ماهانه بیش از ۱۴۵ میلیون نمایش می‌گیرند که این رقم برای صفحات مرتبط با موضوع تکنولوژی بیش از ۱۴۰ میلیون نمایش در ماه و برای صفحات مرتبط با موضوع اقتصادی بالغ بر ۸۵ میلیون نمایش در ماه می‌گردد. صفحات مرتبط با موضوعات مد و زیبایی و سلامت نیز مجموعا حدود ۱۰۵ میلیون بار در ماه نمایش داده می‌شوند. این آمار مربوط به صفحات بیش از ۸۰۰ وب‌سایت نمایش‌دهنده است که با مجموعه یکتانت همکاری می‌کنند.

مزایای و کاربردهای سرویس تبلیغات موضوعی

آن دسته از کسب‌وکارهایی که قصد دارند تبلیغات‌شان را به گروه‌های هدف مدنظر کمپین‌های تبلیغاتی خود نمایش دهند، می‌توانند با استفاده از تبلیغات موضوعی کمپین‌های بازاریابی خود را هدفمند نمایند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با تمرکز بر مخاطبانی که مطالب مرتبط با صنعت‌شان را مطالعه می‌کنند، کمپین‌های آگاهی از برند خود را به گونه‌ای طراحی کنند که نتیجه‌ای مطلوب برای‌شان به‌همراه داشته باشد.

همچنین این امکان برای تبلیغ‌کنندگان وجود دارد تا از نمایش تبلیغات‌شان در صفحاتی که مرتبط با کسب‌وکارشان نیست جلوگیری کنند (Brand Safety). این کار سبب می‌شود کسب‌وکارهای برند و نام‌آشنا خیالشان از عدم انتشار تبلیغات‌شان در صفحات غیرمرتبط و نامطلوب راحت باشد.

تبلیغات موضوعی یکتانت برای کسب‌وکارهایی که مخاطبین خاص خود را دارند نیز راهکار مناسبی است. این گروه از کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از تبلیغات موضوعی آیتم‌های تبلیغاتی خود را صرفا به گروه خاصی از مخاطبان که در آن لحظه مشغول مشاهده و مطالعه مطلبی مرتبط با حوزه کاری کسب‌وکار تبلیغ‌کننده هستند نمایش دهند.

از سوی دیگر برخی از کاربران در هنگام بازدید از صفحات وب صرفا محتوای مربوط به موضوع مورد نیازشان را می‌بینند و دیگر آیتم‌های تبلیغاتی توسط کاربر نادیده گرفته می‌شود. به این اتفاق در بازاریابی کوری تبلیغاتی یا Ad Blindness گفته می‌شود. در تبلیغات موضوعی یکتانت آیتم‌های تبلیغاتی هر صفحه متناسب با محتوای آن صفحه انتخاب می‌شوند که مرتبط با سلیقه کاربر است. در نتیجه احتمال نادیده گرفته شدن تبلیغ و اثر کوری تبلیغاتی تا حد بسیار خوبی کاهش می‌یابد.

گامی در جهت هوشمندسازی

پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت در تلاش است با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم یادگیری ماشین بستری را فراهم کند تا کسب‌وکارهای مختلف اعم از کوچک و بزرگ، خصوصی و دولتی و آفلاین و آنلاین بتوانند با توجه به شرایط خودشان تبلیغات آنلاین موثر و هدفمندی را داشته باشند. یکتانت امیدوار است با ارائه محصول تبلیغات موضوعی بتواند به هوشمندسازی هرچه بیشتر تبلیغات دیجیتال کمک کرده باشد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو