bato-adv
کد خبر: ۵۰۹۵

یکی از پیچیده ترین اعمال جراحی مغز در ایران انجام شد

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۷ آذر ۱۳۸۶

پروفسور مجید سمیعی رئیس مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب هانوفر آلمان یکی از پیچیده ترین اعمال جراحی مغز را بر روی قاعده جمجمه یک بیمار در بیمارستان فوق تخصصی میلاد با موفقیت به انجام رساند. 

پروفسور مجید سمیعی روز گذشته در حاشیه نخستین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب، در جمع خبرنگاران درباره این جراحی گفت: «جراحی قاعده جمجمه یکی از حساس ترین و پیچیده ترن جراحی های مغز و اعصاب است که برای بیمارانی که دارای تومور مغزی در ناحیه قاعده باشند، کاربرد دارد.»

رئیس انجمن بین المللی جراحان اعصاب قاعده جمجمه افزود: «این جراحی همچنین برای بیماران تصادفی که در این ناحیه دچار صدمه شده باشند و نوزادانی که دارای نقص مادرزادی در این ناحیه از مغز باشند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.»

پروفسور سمیعی یاد آور شد: «تمام عروق و اعصاب در مغز از ناحیه قاعده جمجمه عبور می کنند و حساسیت این عمل را صد چندان می کند.»
 
ضمن اینکه این عمل جراحی با همکاری جراحان متخصص گوش، حلق، بینی و سروگردن انجام می گیرد.

وی افزود: «در این عمل جراحی دکتر وولف گانگ رئیس بخش جراحی گوش، حلق، بینی و سروگردن مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب هانوفر آلمان و همکار بنده، ما را همراهی می کند.»

رئیس مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب هانوفر آلمان تأکید کرد: «اهمیت دقت در عمل جراحی قاعده جمجمه از آنجا ناشی می شود که در صورت عدم دقت ممکن است به فلج شدن بیمار بیانجامد.»

وی به عنوان بنیانگذار جراحی اعصاب قاعده جمجمه تاکنون بیش از 8 هزار عمل جراحی در این زمینه انجام داده است.

عمل جراحی قاعده جمجمه در بیمارستان میلاد با حضور متخصصین برجسته از سوی پروفسور سمیعی انجام گرفت و با برقرار شدن امکان پرسش و پاسخ در زمان پخش عمل جراحی از طریق ویدئو کنفرانس در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد، متخصصان از آخرین تکنیکهای مورد استفاده پروفسور سمیعی در این عمل جراحی مطلع شدند.

نخستین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب از روز 15 آذر ماه آغاز شده و تا 17 آذر در بیمارستان میلاد ادامه دارد. در این سمپوزیوم 10 جراح برجسته مغز و اعصاب دنیا از کشورهای آمریکا، چین و آلمان و ... و 10 جراح برجسته ایرانی داخل کشور حضور دارند. در مدت حضور پروفسور مجید سمیعی دو جراحی مغز و اعصاب پیشرفته دیگر نیز انجام خواهد گرفت.

پروفسور مجید سمیعی رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب هانوفر آلمان و رئیس انجمن بین المللی جراحان اعصاب قاعده جمجمه است و به تازگی کرسی افتخاری جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به وی اعطا شده است.
برچسب ها: جراحی مغز
مجله خواندنی ها
مجله فرارو