bato-adv
کد خبر: ۵۴۰۱۱۷

(ویدئو) ۱۰۹ کالسکه خالی برای ۱۰۹ کودک کشته شده اوکراینی

(ویدئو) ۱۰۹ کالسکه خالی برای ۱۰۹ کودک کشته شده اوکراینی
شهروندان شهر لویو اوکراین با قرار دادن ده‌ها کالسکه خالی در خارج از شورای شهر، به هدف قرار دادن غیرنظامیان اوکراینی توسط روسیه اعتراض کردند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

۱۰۹ کالسکه خالی در مقابل شورای شهر لویو اوکراین قرار داده شد تا یادآور تعداد کودکان کشته شده در تهاجم روسیه به اوکراین باشند.

به گزارش فرارو، این اعتراض خاموش همچنین فراخوانی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین برای توقف حملات هوایی و موشکی روسیه بود.

سفارت اوکراین در ترکیه در توییتی نوشت: شهروندان لویو، که به عنوان دروازه اوکراین به غرب شناخته می‌شود، ۱۰۹ کالسکه را در ردیف‌های منظمی قرار دادند، برای هر کودک کشته شده از آغاز جنگ. حملات روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه به مدت ۲۳ روز ادامه دارد. از آغاز تهاجم تاکنون ۱۰۹ کودک جان خود را از دست داده و ۱۳۰ کودک مجروح شده اند.

روسیه می‌گوید اقدامش در اوکراین یک عملیات نظامی ویژه است و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد. اما از سه هفته پیش که روسیه عملیات نظامی ویژه خود را آغاز کرد، حملات متعددی به اهداف غیرنظامی که کودکان در آن نگهداری می‌شوند، صورت گرفته است.

هفته گذشته یک زایشگاه در شهر بندری محاصره شده ماریوپول بمباران شد و ۱۷ نفر زخمی شدند.

روز چهارشنبه با وجود تابلو‌هایی که نشان می‌داد کودکان در داخل خانه پناه گرفته‌اند، یک تئاتر مورد حمله قرار گرفت. بیش از ۱۳۰ نفر از زیر آوار نجات یافته اند، اما مقامات می‌گویند که احتمالاً ۱۰۰۰ نفر زیر آوار مانده اند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین