bato-adv

گوگل ۱۲ اپلیکیشن مخرب را از پلی استور حذف کرد

گوگل ۱۲ اپلیکیشن مخرب را از پلی استور حذف کرد
به تازگی گوگل ۱۲ اپلیکیشن که اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران می‌کردند را از پلی استور حذف کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱

فرارو-گوگل به تازگی متوجه شده که چند اپلیکیشن اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران از جمله مکان، شماره تلفن و آدرس ایمیل نموده اند. پس از مشخص شدن این موضوع گوگل به سرعت این اپلیکیشن‌ها را از پلی استور حذف کرد. گوگل می‌گوید سریعا با برنامه‌هایی که خط مشی‌های آن مطابقت ندارند برخورد می‌کند.

به گزارش فرارو، اخیرا نیز شش آنتی ویروس آلوده به بدافزار Sharkbot از فروشگاه گوگل حذف شده اند. این آنتی ویروس‌ها پیش از حذف از پلی استور ۱۵۰۰۰ بار توسط کاربران دانلود شده بودند. به تازگی نیز گوگل ۱۲ اپلیکیشن را از پلی استور حذف کرده است. این اپلیکیشن‌ها شامل یک اسکنر کد QR، یک برنامه آب و هوا و یک برنامه دعا بودند. طبق گزارشات منتشر شده این برنامه‌ها حاوی کدهای مخربی بودند که داده‌های افراد را جمع‌آوری می‌کردند. برخی از این اپلیکیشن‌ها بیش از ۱۰ میلیون بار توسط کاربران دانلود شده اند.

گوگل

سخنگوی گوگل می‌گوید: «تمام برنامه‌های موجود در گوگل پلی صرف‌نظر از توسعه‌دهنده باید با خط مشی ما مطابقت داشته باشند. وقتی تشخیص می‌دهیم برنامه‌ای این خط مشی‌ها را نقض می‌کند، فورا اقدامات لازم را در جهت برخورد با آن‌ها انجام می‌دهیم.» طبق این خط مشی برنامه‌هایی که فریبنده و مخرب هستند و یا قصد سوء استفاده از هر شبکه، دستگاه یا داده‌های شخصی را دارند، سریعا از فروشگاه گوگل حذف می‌شوند. گوگل همچنین به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها هشدار داده که با هر گونه سوء استفاده از اطلاعات کاربران سریعا برخورد خواهد کرد. آنتی ویروس‌های حذف شده توسط گوگل از ویژگی geofencing برای سرقت اطلاعات کاربری کاربران ایتالیایی و بریتانیایی استفاده کرده بودند. در اوایل سال جاری، یک شرکت امنیتی اپلیکیشنی را کشف کرد که اطلاعات مالی کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی را به سرقت می‌برد. این برنامه به یک تروجان بانکی آلوده شده بود و پیش از حذف از فروشگاه گوگل بیش از ۱۰۰۰۰ بار توسط کاربران دانلود شده بود.

منبع: gadgets360

برچسب ها: پلی استور تروجان
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین