bato-adv
کد خبر: ۵۵۲۳۲۸

(تصاویر) کشف گنجینه‌ای از آثار باستانی با قدمت ۲۵۰۰ سال در مصر

(تصاویر) کشف گنجینه‌ای از آثار باستانی با قدمت ۲۵۰۰ سال در مصر
مصر از یک کشف جدید باستان‌ شناسی شامل ۲۵۰ تابوت مهر و موم شده حاوی مومیایی‌ها، ۱۵۰ مجسمه برنزی از خدایان و الهه‌های باستانی و سایر آثار باستانی در جنوب قاهره رونمایی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

مصر گنجینه‌ای از آثار باستانی با قدمت ۲۵۰۰ سال را به نمایش گذاشته است که گفته می‌شود در محوطه باستانی سقاره در نزدیکی قاهره کشف شده است.

به گزارش فرارو، این آثار در یک نمایشگاه موقت در پای هرم پلکانی جوزر در سقاره، ۱۵ مایلی جنوب غربی پایتخت مصر به نمایش گذاشته شد.

این یافته‌ها شامل ۲۵۰ تابوت نقاشی شده با مومیایی‌های به خوبی حفظ شده در داخل، و همچنین ۱۵۰ مجسمه برنزی از خدایان باستانی و ظروف برنزی مورد استفاده در آیین‌های ایزیس، الهه باروری در اساطیر مصر باستان است، که همگی مربوط به حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد، هستند.

سایت سقاره بخشی از یک گورستان وسیع در پایتخت باستانی مصر ممفیس است که شامل اهرام جیزه و اهرام کوچکتر در ابو سر، دهشور و ابورویش است.

مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر، به رسانه‌ها گفت که یک هیئت باستان شناسی مصری یک مجسمه برنزی را در این مکان کشف کرد که قدمت آن به اواخر دوره مصر باستان بازمی گردد.

وی افزود: این انبار شامل ۱۵۰ مجسمه برنزی با اندازه‌های مختلف از خدایان و الهه‌هایی مانند آنوبیس، آمونمین، اوزیریس، ایسیس، نفرتوم، باستت، هاتور و چندین گلدان برنزی بود.

وزیری گفت: کاوشگران همچنین ۲۵۰ تابوت چوبی رنگی دست نخورده را کشف کرده است که قدمت آن‌ها به ۵۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. همچنین مجموعه‌ای از لوازم آرایشی شامل شانه، خط چشم، ظروف، دستبند، گوشواره و گردنبند نیز یافت شد.

مصر به‌شدت یافته‌های باستان‌شناسی اخیر را تبلیغ می‌کند تا بتواند گردشگران بیشتری را به این کشور جذب کند.

بخش توریستی مصر که منبع اصلی ارز خارجی است، پس از قیام سال ۲۰۱۱ که حسنی مبارک را سرنگون کرد، از سال‌ها آشفتگی سیاسی و خشونت رنج می‌برد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین