bato-adv
کد خبر: ۵۷۰۰۰۷

(عکس) سیل مرگبار، چالش دیگری برای طالبان

(عکس) سیل مرگبار، چالش دیگری برای طالبان
سخنگوی وزارت حوادث طبیعی طالبان گفت: بر اثر جاری شدن سیل در ولایت لوگر ۲۰ نفر کشته و ۳۵ تن زخمی شدند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱

یک مقام مدیریت بلایای طبیعی در افغانستان گفت که بر اثر سیلاب‌های ناگهانی در ولسوالی خوشی ولایت لوگر افغانستان دست‌کم ۲۰ نفر کشته شده‌اند و باران شدید هزاران خانه را ویران کرده و به زمین‌های کشاورزی آسیب رسانده است.

به گزارش فرارو، افغانستان در سال جاری درگیر بلایای طبیعی از جمله خشکسالی، سیل و زمین لرزه عظیمی است که در ماه ژوئن بیش از ۱۰۰۰ نفر را کشت.

مولوی محمدنسیم حقانی، سخنگوی وزارت حوادث طبیعی طالبان روز دوشنبه گفت: بر اثر جاری شدن سیل در ولایت لوگر ۲۰ نفر کشته و ۳۵ تن زخمی شدند.

گزارش‌های غیررسمی تلفات را بسیار بیشتر می‌دانند.

طالبان که در ماه اوت گذشته کنترل افغانستان را به دست گرفت، برای مقابله با این بلایای طبیعی تلاش کرده و خواستار کمک شده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان در پیامی ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گفت: ما از جامعه جهانی به ویژه کشور‌های اسلامی و سازمان‌های بشردوستانه می‌خواهیم که فوراً به قربانیان کمک کنند.

آژانس‌های بشردوستانه جهانی برای ماه‌ها کمک ارائه کرده‌اند، اما هشدار داده‌اند که برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی با هزاران بی‌خانمان و عدم دسترسی به سرپناه یا آب آشامیدنی تمیز، به دسترسی و بودجه بیشتری نیاز دارند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین