bato-adv
کد خبر: ۵۷۰۲۳۶

(ویدئو) ماجرای سفید شدن گوشت چرخ کرده فروشگاه شهروند

(ویدئو) ماجرای سفید شدن گوشت چرخ کرده فروشگاه شهروند
در این ویدیو، شخص مدعی می‌گوید که این بسته گوشت چرخ کرده شرکتی را در تاریخ ۲۶ مرداد از فروشگاه شهروند شعبه آزدگان تهران خریداری کرده است و براساس ویدیویی که قبل‌تر دیده است، قصد تست کردن این گوشت چرخ کرده را دارد. او ادعا می‌کند که بسته خریداری شده بوی گوشت نمی‌دهد و زیر آب کاملا رنگ خود را از دست می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱

فرارو- روز‌های گذشته بود که یک مشتری فروشگاه شهروند با انتشار ویدیویی در فضای مجازی، ادعا‌هایی درباره گوشت چرخ کرده خریداری شده از این فروشگاه مطرح کرد. ادعا‌هایی که با واکنش‌هایی روبرو شده است و ویدیو آن نیز میان کاربران دست به دست می‌شود.

به گزارش فرارو، در این ویدیو، شخص مدعی می‌گوید که این بسته گوشت چرخ کرده شرکتی را در تاریخ ۲۶ مرداد از فروشگاه شهروند شعبه آزدگان تهران خریداری کرده است و براساس ویدیویی که قبل‌تر دیده است، قصد تست کردن این گوشت چرخ کرده را دارد. او ادعا می‌کند که بسته خریداری شده بوی گوشت نمی‌دهد و زیر آب کاملا رنگ خود را از دست می‌دهد.

او سپس تکه‌ای از این گوشت چرخ کرده بر می‌دارد و زیر آب می‌گیرد. پس از چند لحظه گوشت چرخ کرده به رنگ سفید در می‌آید. این شخص در نهایت به انتقاد از فروشگاه شهروند و نظارت اش می‌پردازد.

این اولین بار نیست که انتشار ویدیویی از شستشویی گوشت چرخ کرده و سفید شدن آن حاشیه ساز می‌شود. پیش از این در آذرماه نیز ویدیویی مشابه در فضای مجازی منتشر شده بود که با واکنش دبیر انجمن کارفرمایی صنعت گوشت و بسته بندی مواد پروتئینی کشور مواجه شد.

مسعود رسولی گفته بود که انتشار فیلم خلاف واقع آبروی صنعت گوشت را به مخاطره انداخته است.

واکنش مسئولان فروشگاه شهروند به ویدیوی ادعایی

پس از انتشار گسترده ویدیوی تازه مشتری مدعی، مسئولان شرکت شهروند خبرداده اند که سازمان دامپزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی گشت‌های مشترک، به فروشگاه آزادگان مراجعه کردند همان‌جا در حضور مدیران فروشگاه و سازمان تعزیرات، گوشت تازه چرخ شد و در معرض جریان آب قرار گرفت و این موضوع تأیید و این ابهام رفع شد.

داود قربانیان، مدیرعامل شرکت شهروند تاکید کرده که هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد و این یک امر کاملاً طبیعی است.

طبق گفته او، ساختار گوشت متشکل از پروتئین و چربی است و سلول‌های اکتین و میوزین در اثر چرخ کردن، ساختار سلولی آن‌ها دچار گسست می‌شود. به دلیل اینکه این ساختار سلولی شکسته می‌شود، محتوی ساختار سلولی به راحتی با آب شسته می‌شود و این رنگدانه‌های میوگلوبین که داخل گوشت وجود دارد و خون‌آبه‌ای که در داخل خون است به دلیل شستشو از بین می‌رود.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
اندازه سلولهای در حدود 200 میکرون است و با چرخ کردن دچار شکستگی نمیشوند!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین