bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۸۴۴۵۴

(عکس) کنگو، بزرگترین تولید کننده کبالت در جهان

در مجموع حدود ۲۰۰۰۰ نفر و در هر نوبت ۵۰۰۰ نفر در معدن کبالت کنگو کار می‌کنند. عملیات استخراج سال‌هاست که در اینجا با نقض آشکار قوانین جمهوری خلق کنگو و با سرپیچی از مالک سایت ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱

در پایین دهانه‌ای در جنوب شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو، ۵۰۰۰ حفار به‌طور مستحکم در کنار هم قرار می‌گیرند و چکش‌ها و کلنگ‌ها را تاب می‌دهند تا تکه‌هایی از سنگ معدن طلای آبی خال‌دار از زمین را به دست آورند.

به گزارش فرارو، این حفار‌ها به دنبال کبالت هستند، یک فلز استراتژیک که به وفور در کشور آفریقایی کنگو یافت می‌شود.

اما گودال بزرگ در شابارا، در حدود ۴۵ کیلومتری (۳۰ مایلی) از کلوزی، نیز سردرد بزرگی است.

در مجموع حدود ۲۰۰۰۰ نفر و در هر نوبت ۵۰۰۰ نفر در معدن کار می‌کنند. عملیات استخراج سال‌هاست که در اینجا با نقض آشکار قوانین جمهوری خلق کنگو و با سرپیچی از مالک سایت ادامه دارد.

در حالی که حفار‌ها در خاک آبی رنگ می‌گردند، صد‌ها باربر پوشیده از گرد و غبار از یک سطح شیبدار منتهی به بیرون گودال می‌روند و پشت‌هایشان زیر وزن گونی‌های سنگ معدن خم شده است.

مارسل کابامبا، ۳۱ ساله، گفت که می‌تواند در یک هفته خوب معادل ۲۰۰ دلار به دست بیاورد - درآمدی در کشوری که اکثر آن‌ها با کمتر از ۲ دلار در روز زندگی می‌کنند. او گفت: ما می‌جنگیم تا در آرامش رها شویم.

جمهوری دموکراتیک کنگو در سال گذشته ۷۲ درصد کبالت جهان را تولید کرد که یک عنصر کلیدی در باتری‌های قابل شارژ در خودرو‌های الکتریکی و تلفن‌های همراه است.

اما وجهه این بخش در جایی که اتهامات مربوط به کار کودکان، شرایط خطرناک کار، و فساد بسیار زیاد است، خدشه دار شده است.

بر اساس قوانین کنگو، حفار‌های دستی فقط مجاز به کار در مناطق تعیین شده توسط دولت و به عنوان بخشی از تعاونی‌های تایید شده هستند. اما اکثر حفاران می‌گویند مناطق تعیین شده غیرقابل دوام هستند. بسیاری ترجیح می‌دهند در جایی که ذخایر بزرگ و مشخص وجود دارد، کار کنند، حتی اگر این امر می‌تواند منجر به رویارویی با شرکت‌های قدرتمند چند میلیارد دلاری شود.

در سال ۲۰۱۸، جمهوری دموکراتیک کنگو اصلاحات معدنی را با هدف تقویت کنترل بر تجارت خروشان کبالت اعمال کرد. این کشور این فلز را استراتژیک اعلام کرد و مالیات بر کبالت تولید شده صنعتی را افزایش داد.

(عکس)

(عکس)

(عکس)

(عکس)

(عکس)

(عکس)

(عکس)

برچسب ها: کبالت کنگو معدنچی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین