bato-adv
کد خبر: ۵۸۸۱۹۷

چرا در جام‌جهانی ۲۰۲۲ اینهمه وقت‌های اضافی در نظر گرفته می‌شود؟

چرا در جام‌جهانی ۲۰۲۲ اینهمه وقت‌های اضافی در نظر گرفته می‌شود؟
در قطر تمام بازی‌ها تا به اینجای کار به جز بازی مکزیک و لهستان که ۹۹ دقیقه و ۲۶ ثانیه بوده، بالای ۱۰۰ دقیقه طول کشیدند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱

فرارو - بازی‌های جام جهانی قطر تا به الان وقت‌های تلف‌شده زیادی داشته‌اند که چنین اتفاقی تعجب همه را برانگیخت و واکنش‌های بسیاری به همراه داشت.

طبق گزارش فرارو، بازی‌های قطر تا به اینجای کار وقت‌های تلف‌شده زیادی داشتند. بازی انگلیس و ایران با ۱۴ دقیقه و ۸ ثانیه وقت اضافه در نیمه اول (که بیشترش به خاطر مصدومیت دروازه‌بان ایرانی علی بیرانوند بوده) و ۱۳ دقیقه و ۸ ثانیه در نیمه دوم همراه بود و در مجموع ۱۱۷ دقیقه به طول انجامید و بازی آرژانتین و عربستان سعودی هم در روز سه‌شنبه ۱۱۱ دقیقه طول کشید.

دلیل اینهمه وقت‌های اضافی دستور جدیدی است که فیفا صادر کرده تا در قطر تمام زمان‌های تلف شده غیرطبیعی مانند شادی‌های پس از گل، کارت گرفتن‌ها، تعویض‌ها، پنالتی‌ها، چک کردن کمک داور ویدئویی و مصدومیت‌ها به طور دقیق محاسبه شوند. این موضوع باعث می‌شود تا گردش توپ در زمین به طور کامل حساب شود و انصاف در حق هر دو تیم حاضر در زمین رعایت شود.

طبق گزارش کمپانی آنالیز ورزشی بریتانیا، اپتا، میانگین زمان بازی در شش بازی اول جام‌جهانی قطر ۱۰۶ دقیقه و ۱۲ ثانیه بوده، در حالیکه این آمار در روسیه ۲۰۱۸، ۹۷ دقیقه و ۱۲ ثانیه بوده است. تا به حال در تاریخ جام‌های جهانی از شروع ثبت رکوردها در جام‌جهانی ۱۹۶۶، چنین میزانی سابقه نداشته است.

برچسب ها: جام جهانی قطر
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین