bato-adv
کد خبر: ۵۸۹۲۳۹

نمایش عکس اوزیل برای واکنش به اعتراضات ژرمن‌ها

نمایش عکس اوزیل برای واکنش به اعتراضات ژرمن‌ها
هواداران قطری با در دست داشتن عکس مسوت اوزیل در ورزشگاه قصد داشتند دورویی آلمانی‌ها را نشان بدهند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱

فرارو - هواداران فوتبال قطر در بازی روز یکشنبه آلمان و اسپانیا، با در دست داشتن تصاویر مسوت اوزیل، بازیکن سابق آلمان، در حالی که جلوی دهان خود را با دست گرفته بودند، به اعتراض آلمانی‌ها واکنش نشان دادند.

به گزارش فرارو، در بازی آلمان و اسپانیا در روز یکشنبه، برخی از هواداران قطری تصاویری از مسوت اوزیل را در دست داشتند. این نمایش کاملا هماهنگ‌شده ظاهرا در پاسخ به ژست بازیکنان آلمانی در بازی مقابل ژاپن برگزار شد. بازیکنان آلمان پیش از بازی مقابل ژاپن در حرکتی اعتراضی دهان خود را با دست پوشاندند تا نشان بدهند که فیفا و هیئت حاکمه نمی‌گذارند بازوبند One Love ببندند و آنها را وادار به سکوت کرده‌اند.

هواداران قطری به رفتار ناشایست آلمان با اوزیل اشاره کردند، که قبلا مورد آزار و اذیت‌های نژادپرستانه قرار گرفته بود و به دلیل خروج زودهنگام آلمان از جام‌جهانی ۲۰۱۸ تمام کاسه کوزه‌ها بر سرش شکست و از تیم ملی خداحافظی کرد.

اوزیل، بازیکن آلمانی‌ ترک‌تبار، فدراسیون فوتبال، هواداران و رسانه‌های این کشور را به خاطر رفتارشان با افراد ترک متهم به نژادپرستی کرده بود. اوزیل در آن زمان گفت: «وقتی برنده می‌شویم من آلمانی هستم، اما وقتی می‌بازیم یک مهاجر هستم.»

سرچشمه این بدرفتاری قبل از جام‌جهانی ۲۰۱۸ آغاز شد؛ زمانی که اوزیل و هم‌تیمی آلمانی‌اش ایلکای گوندوغان با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه عکس گرفتند. گوندوغان هم ریشه ترکی دارد. او پس از این عکس در جریان یک بازی تدارکاتی جام جهانی توسط هواداران آلمانی هو شد.

آزار و اذیت اوزیل به ویژه پس از اظهارات تحریک‌آمیز «الیور بیرهوف»، مدیر تیم آلمان و رئیس فدراسیون در آن زمان «راینهارد گریندل» افزایش یافت. گریندل بعداً گفت که باید از اوزیل بیشتر حمایت می‌کرد.

گوندوغان پس از بازی یکشنبه در ورزشگاه البیت که به تساوی ۱-۱ آلمان و اسپانیا منجر شد، گفت که از این به بعد فقط می‌خواهد روی فوتبال تمرکز کند. او گفت: «صادقانه بگویم، دیدگاه من این است: اکنون سیاست به پایان رسیده است. کشور قطر به میزبانی جام جهانی بسیار مفتخر است، همچنین اولین کشور مسلمان است که میزبان می‌شود و من هم از یک خانواده مسلمان می‌آیم. بنابراین فکر می‌کنم الان فقط فوتبال اهمیت دارد.»

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین