bato-adv
bato-adv
bato-adv

خداحافظی با بنزین سوپر در ایران

خداحافظی با بنزین سوپر در ایران
​سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت ضمن اشاره به اینکه کیفیت بنزین یورو ۴ بسیار بالاست و فراگیر می‌شود و استاندارد یورو ۵ هم تدوین شده است و در سبد سوختی قرار خواهد کرد، گفت: در آینده نزدیک با بنزین سوپر خداحافظی خواهیم کرد و با ورود بنزین یورو ۵ به جایگاه‌های سوخت، تقاضایی برای بنزین سوپر وجود نخواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

​سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت با بیان "احتمالاً در آینده نزدیک با بنزین سوپر خداحافظی خواهیم کرد" گفت: با ورود بنزین یورو۵ به جایگاه‌های سوخت، تقاضایی برای بنزین سوپر وجود نخواهد داشت.

به گزارش تسنیم، رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت درخصوص کمبود بنزین سوپر در کشور اظهار کرد: ما شرمنده مردم هستیم و درخصوص نبود بنزین سوپر از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: ارسال بنزین سوپر با وجود درخواست خرید فرآورده از سوی جایگاه‌های سوخت، اما از بیش از یک ماه قبل، کمیاب و بعد هم نایاب شد. وقتی ما علت نبود بنزین سوپر را از شرکت‌های تابع نفت جویا شدیم علت اصلی را ورود پالایشگاه‌های تولید بنزین سوپر به فاز تعمیراتی اعلام کردند.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت اعلام کرد: این مشکل در این هفته برطرف‌شدنی نیست، اما شاید در هفته آینده اتفاقاتی بیفتد.

نواز به پیشینه عرضه بنزین سوپر در سال‌های اخیر اشاره و ابراز کرد: به‌دنبال افزایش قیمت بنزین از سال ۱۳۹۸ و افزایش قیمت بنزین سوپر، ۵۰ تا ۸۰ درصد از تقاضا برای مصرف کم شد و ماندگاری بنزین سوپر در جایگاه‌ها و مخازن و طولانی شدن فروش آن خساراتی را به جایگاه‌داران وارد کرد.

نماینده حقوقی جایگاه‌داران ادامه داد: با شیوع کرونا تقاضای مصرف بنزین سوپر به‌شدت کاهش یافت تا جایی که آمار ناامیدکننده‌ای از فروش بنزین سوپر در کشور منتشر شد، اما بعد از فروکش کردن کرونا، آمار مصرف بنزین معمولی و سوپر هم افزایش یافت.

وی با یادآوری اینکه عرضه و تقاضای بنزین سوپر در سال ۱۴۰۰ به تعادل رسید گفت: با وجود تعادل در عرضه و تقاضای بنزین سوپر، اما ارسال به‌موقع انجام نمی‌شد و البته این‌طور هم نبود که مردم اذیت شوند.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت با توجه به افزایش مصرف بنزین از اواسط سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: ما از اواسط سال قبل تا الآن به رده دهم مصرف‌کنندگان بزرگ بنزین در جهان رسیدیم.

نواز ضمن اشاره به اینکه کیفیت بنزین یورو ۴ بسیار بالاست و فراگیر می‌شود و استاندارد یورو ۵ هم تدوین شده است و در سبد سوختی قرار خواهد کرد احتمال داد: در آینده نزدیک با بنزین سوپر خداحافظی خواهیم کرد و با ورود بنزین یورو ۵ به جایگاه‌های سوخت، تقاضایی برای بنزین سوپر وجود نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت باید درمورد کیفیت یورو ۴ و یورو ۵ و بنزین سوپر با مردم شفاف صحبت کنند عنوان کرد: وضعیت بنزین سوپر احتمال زیاد در هفته پیشِ‌رو بهتر خواهد شد.

برچسب ها: بنزین سوپر
bato-adv
نیکو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
با تولید بنزین سوپر حجم تولید بنزین نسبت به تولید بنزین معمولی در پالایشگاهها کمتر میشود.و این برای دولت خوب نیست.ترجیح میدهد بنزین بیشتری تولید کند هرچند با کیفیت پایین تر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
بنزین یورو 5 ؟ ما رو چی گیر آوردید؟ شما بنزین معمولیم نمیتونید با کیفیت عادی تولید کنید و وضع هوا اینه حالا زارت و زورت یورو 5 می کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
متأسفانه ایرانیان را مجبور کردند تا با همه چیزهای دنیاپسند و با کیفیت خداحافظی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
دو سه ماهی هست که سوپر نیست تازه میگید قطع خواهد شد؟!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین