bato-adv
bato-adv
bato-adv

جزییات تازه درباره رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴

جزییات تازه درباره رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴
عضو اتحادیه صوتی و تصویری گفت: قرار است برای رجیستری گوشی‌های مسافری آیفون ۱۴ تدبیری صورت گیرد و همان قانونی که قبلا بوده را اجرا کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱

با وجود این‌که هفته گذشته سخنگوی وزارت صمت، از آغاز رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ خبر داد، اما هنوز متقاضیان مدل گوشی در بلاتکلیفی قرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین، امید قالیباف هفته گذشته در خصوص آخرین وضعیت آیفون ۱۴ گفت: گوشی‌های آیفون ۱۴ در راه رجیستری قرار دارد و به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گفته او، به صورت انبوه و تجاری گوشی آمریکایی وارد نشده است، ولی گوشی‌هایی که به صورت مسافری وارد کشور می‌شوند، به صورت راه‌حل‌هایی نقطه‌ای و محدود رسیدگی و رجیستری می‌شوند.

در همین رابطه سعید اشتیاقی، عضو اتحادیه صوتی و تصویری درباره رجیستری آیفون ۱۴ اظهار داشت: ما جلساتی در این خصوص داشتیم و پیگیری‌هایی هم کردیم.

وی افزود: اعضای صنف خواستار این بودند که رجیستری آیفون ۱۴ انجام شود؛ البته ثبت‌سفارش گوشی تلفن‌همراه آیفون ۱۴ اصلا باز نشده است و آماری که چندی پیش رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه با واردات آیفون اعلام کردند که دو برابر سال قبل آوردند، مربوط به قبل آیفون ۱۴ بوده است.

عضو اتحادیه صوتی و تصویری تصریح کرد: گوشی‌هایی هم که آمده و هر کسی هم یک آماری اعلام می‌کند، تعدادی از طریق مسافری بوده که البته قانون مجلس است که هر مسافری که یک گوشی بیاورد، می‌تواند رجیستری بشود.

اشتیاقی افزود:، اما این اتفاق برای آیفون ۱۴ نیفتاد. یعنی شما گوشی را می‌آوردید، به گمرک اعلام می‌کردید و بعد داخل سایت مبلغ گمرکی را پرداخت می‌کردید. اما در رابطه با آیفون ۱۴ این توافق را نکردند که گمرکی را بدهند. مردم گوشی را می‌آوردند و در گمرک فرودگاه ثبت می‌کردند، اما بعد سایت باز نبود و تا امروز هنوز سایت باز نشده است.

وی متذکر شد: در یکی دو هفته اخیر هم در گمرک تابلو زدند که آیفون ۱۴ ثبت نمی‌شود. این در حالی است که قانون مجلس است که می‌توان گوشی مسافری را آورد.

عضو اتحادیه صوتی و تصویری گفت: حالا رضایت دادند که برای گوشی‌های مسافری آیفون ۱۴ تدبیری صورت گیرد و همان چیزی که قبلا بوده را قرار شده اجرا کنند.

اشتیاقی تاکید کرد: در این میان، باید بتوانند به خوبی رصد کنند تا مسافر واقعی را شناسایی کنند و دوباره داستان پاسپورت‌فروشی اتفاق نیفتد که موجب افزایش قاچاق شود.

وی یادآور شد: ما قبلا هم گفتیم که وقتی مسافر می‌آید، همان جان یک سامانه‌ای یا دستگاه بادکدخوانی بگذارید که اگر مسافر یک گوشی آورد، اظهار کند. این نشان می‌دهد که مسافر گوشی آورده، نه این‌که مسافر از این‌ور بیاید و بار از آن‌طرف. در همان فرودگاه باید این اتفاق بیفتد که جلوی قاچاق گرفته شود.

عضو اتحادیه صوتی و تصویری خاطرنشان کرد: مهم این است مسافری که می‌آید، همان‌جا اظهار شود که گوشی آورده است.

برچسب ها: رجیستری آیفون 14
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین