bato-adv

پنج نکته که باید درباره چانگان UNI-T بدانید

پنج نکته که باید درباره چانگان UNI-T بدانید
چانگان UNI-T باید بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون فروخته شود، اما همین الان مدل‌های Cs۳۵ که نصف قیمت جهانی NNI-T ارزش دارند، نزدیک ۸۰۰ میلیون در بازار معامله می‌شوند
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۰ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱

فرارو- چانگان UNI-T احتمالا دومین محصول این خودروساز در ایران لقب می‌گیرد. بعد از مونتاژ چانگان Cs۳۵ بین سال‌های ۹۵ تا ۹۸ توسط سایپا حالا زمزمه‌های ورود چانگان UNI-T به کشور و عرضه آن در بورس کالا شنیده می‌شود. محصولی که با دو پیشرانه مختلف در چین عرضه شده و هنوز مشخص نیست سایپا سراغ مونتاژ کدام نسخه می‌رود. چانگان UNI-T به پول خودمان باید بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان فروخته شود، اما همین الان مدل‌های Cs۳۵ که نصف قیمت جهانی NNI-T ارزش دارند، نزدیک ۸۰۰ میلیون در بازار دست به دست می‌شوند.

۱- چانگان UNI-T با دو پیشرانه در کشور چین عرضه شده و هنوز مشخص نیست سایپا کدام نسخه را به خط مونتاژ می‌برد؛ پیشرانه‌های ۱.۵ لیتر و دو لیتر. چانگان UNI-T با موتور ۱.۵ لیتر می‌تواند ۳۰۰ نیوتن گشتاور خروجی و ۱۸۵ اسب بخار قدرت داشته باشد که حداکثر سرعت آن به ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۵ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. اما پیشرانه‌های دو لیتری چانگان UNI-T می‌توانند ۳۹۰ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و ۲۳۰ اسب‌بخار قدرت داشته باشند. در نسخه‌های مجهز به پیشرانه دو لیتر شاهد استفاده از گیربکس هشت دنده اتومات هستیم که راننده آن می‌تواند نهایتا با سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت براند. از نظر مصرف سوخت، نسخه‌های دو لیتری اشتهای بیشتری دارند و در هر ۱۰۰ کیلومتر تقریبا ۶.۷ لیتر مصرف می‌کننند.

۲- چانگان UNI-T ذاتا یک شاسی‌بلند است، اما در دسته کراس‌اور‌های جمع‌وجور قرار می‌گیرد. طول چانگان NUI-T تقریبا ۴.۵ متر است و ارتفاع آن به حدود ۱.۵ متر می‌رسد. در بخش آپشن‌ها با مدلی سرو‌کار داریم که به سیستم کروز کنترل و استارت بدون کلید مجهز شده است. ترمز خودکار اضطراری، سقف پانوراما، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین ۳۶۰ درجه را هم باید جزو سایر آپشن‌های چانگان UNI-T بدانیم.

۳- قیمت چانگان UNI-T هنوز در ایران فعلا مشخص نیست، اما در چین بسته به نوع پیشرانه با قیمت مختلفی فروخته می‌شود. نسخه‌های ۱.۵ لیتری را در چین بین ۱۱۶ تا ۱۴۰ هزار یوآن یعنی تقریبا ۱۶ تا ۲۰ هزار دلار می‌فروشند که به پول خودمان و با احتساب دلار ۳۷ هزار تومانی معادل ۵۹۰ تا ۷۴۰ میلیون است. ارزش نسخه‌های مجهز به پیشرانه دو لیتر نیز تقریبا بین ۲۰ تا ۲۱ هزار و ۵۰۰ دلار تخمین زده می‌شود که این ارقام بازه ۷۴۰ تا ۸۰۰ میلیونی را برای آن نشان می‌دهد، اما واقعا فکر می‌کنید چانگان NUI-T با چنین ارقامی پا به ایران می‌گذارد؟ آن هم وقتی متوجه شویم همین الان چانگان CS۳۵ که در بازار جهانی زیر ۱۰ هزار دلار ارزش دارد، در ایران نزدیک ۸۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

۴- زمان ورود چانگان UNI-T به ایران اعلام نشده است. سایپا اوایل تابستان امسال ویدئویی را به عنوان معرفی چانگان UNI-T منتشر کرد و همان موقع اواخر آذر امسال به‌عنوان زمان عرضه این مدل در بازار پیشبینی می‌شد. اتفاقی که فعلا رخ نداده است. درحال حاضر اطلاعات مربوط به زمان ورود چانگان UNI-T در حد گمانه‌زنی است و هیچ خبری به شکل رسمی از طرف سایپا اعلام نشده است.

۵- چانگان UNI-T در صورت ورود به ایران دومین محصول این خودروساز در کشور محسوب می‌شود. شش سال پیش یعنی سال ۹۵ نسخه‌های Cs۳۵ به خط مونتاژ سایپا راه یافتند و الان مدل‌های صفرکیلومتر تولید شده در سال ۹۸ با قیمت تقریبی ۸۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند. چانگان Cs۳۵ پیشرانه‌های چهار سیلندر حجم ۱.۶ لیتر داشتند. مشخصات فنی چانگان Cs۳۵ نشان می‌دهد موتور این خودرو می‌تواند ۱۶۰ نیو‌تن متر گشتاور خروجی و نهایتا ۱۲۳ اسب‌بخار توان داشته باشد. حداکثر سرعت چانگان Cs۳۵ به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

مقایسه چانگان UNI-T با چانگان Cs35

مدل

چانگان Cs35

چانگان NNI-T با موتور ۱.۵ لیتر

چانگان NNI-T با موتور دو لیتر

حجم موتور

۱.۶ لیتر

۱.۵ لیتر

دو لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

۱۶۰ نیو‌تن‌متر

۳۰۰ نیو‌تن‌متر

۳۹۰ نیو‌تن‌متر

حداکثر قدرت تولیدی

۱۲۳ اسب بخار

۱۸۵ اسب بخار

۲۳۰ اسب بخار

حداکثر سرعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

۲۰۵ کیلومتر بر ساعت

۲۱۵ کیلومتر بر ساعت

گیربکس

چهار دنده اتومات

هفت دنده دوکلاچه

هشت دنده اتومات

مصرف سوخت

۷.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

قیمت جهانی

۹ هزار دلار

۱۶ تا ۲۰ هزار دلار

۲۰ تا ۲۱.۵ هزار دلار

قیمت در بازار ایران

۸۰۰ میلیون تومان

مشخص نیست

مشخص نیست

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین