bato-adv
bato-adv

انتقاد تند یک کارشناس به واردات خودرو‌های دست دوم/ ماجرای عجیب واردات خودرو‌های ۵ هزار دلاری

انتقاد تند یک کارشناس به واردات خودرو‌های دست دوم/ ماجرای عجیب واردات خودرو‌های ۵ هزار دلاری
کاکایی با اشاره به اینکه واردات خودرو خالی‌بندی از آب درآمد؛ گفت: «من از ابتدا گفتم که اگر خودرویی وارد شود نیز رانتی خواهد بود، همان‌طور که شورای رقابت در دستورالعمل جدید خود نوشته‌است که کلیه تولیدکنندگان خودرو و مونتاژکنندگان خودرو و واردکنندگان انحصاری‌اند و نظام قانون‌گذاری کشور دارد اعلام می‌کند که اگر واردات خودرو عملیاتی شود نیز تغییری ایجاد نمی‌شود و بازار رقابتی نمی‌شود.»
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: هیچ وقت در حوزه لوازم خانگی بحث واردات و یا قیمت گذاری دستوری نمی‌شود و این صنعت خودرو است که هدف این سیاست‌گذاری‌های اشتباه قرار گرفته‌است.

امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو و استاد دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرآنلاین و در واکنش به خبر واردات خودرو‌های دست دوم گفت: «بار‌ها گفته‌ام که واردات خودرو در وضعیت ارزی فعلی غیرممکن است و با قول‌های هر روزه و عدم اجرایی شدن این قول‌ها همین اتفاق افتاد چراکه مشکل کمبود ارز و بانک مرکزی کماکان باقی است و حتی بدتر نیز شده است و نرخ ارز گویا آن است.»

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه سیاستمداران ما و در راس آن صنعت خودرو را یک گوشت قربانی می‌بینند؛ گفت: «هیچ وقت در حوزه لوازم خانگی بحث واردات و یا قیمت گذاری دستوری نمی‌شود و این صنعت خودرو است که هدف این سیاست‌گذاری‌های اشتباه قرار گرفته‌است.»

کاکایی در ادامه با اشاره به اینکه واردات خودرو خالی‌بندی از آب درآمد؛ گفت: «من از ابتدا گفتم که اگر خودرویی وارد شود نیز رانتی خواهد بود، همان‌طور که شورای رقابت در دستورالعمل جدید خود نوشته‌است که کلیه تولیدکنندگان خودرو و مونتاژکنندگان خودرو و واردکنندگان انحصاری‌اند و نظام قانون‌گذاری کشور دارد اعلام می‌کند که اگر واردات خودرو عملیاتی شود نیز تغییری ایجاد نمی‌شود و بازار رقابتی نمی‌شود.»

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه خودرو زیر ۱۰ هزار دلار برای بازار ایران پیدا نمی‌شود؛ گفت: «سیاستمداران در واردات خودرو با این قیمت به بن‌بست خوردند و عده‌ای پوپولیست به این نتیجه رسیدند که خودرو دست دوم ۵ هزار دلاری گیر می‌آید و تصمیم گرفتند آن را بدون در نظر گرفتن ابعاد مخرب این خودرو‌ها وارد کنند. واردات خودرو‌های خارجی که حتی به وسیله مراجع معتبر اتفاق افتاد نیز به دلیل فقدان نمایندگی و قطعات به مشکل خورده‌است.»

برچسب ها: واردات خودرو
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین