bato-adv
کد خبر: ۶۳۴۴۱

پایان تصویرسازی انیمیشن "تهران 1500"

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۱ آذر ۱۳۸۹


کارگردان انیمیشن سینمایی "تهران 1500" از پایان ساخت 70دقیقه تصویر باقی مانده این انیمیشن تا پایان سال 89 خبر داد. 

بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن "تهران 1500" در گفتگو با مهر با اشاره به طولانی بودن این پروژه گفت: «از همان ابتدا حدود دو سال برای ساخت این انیمیشن در نظر گرفته بودیم. تا به اینجای کار چیزی حدود دو سال و دو ماه از شروع این کار می‌گذرد و 40 دقیقه تصویرسازی این انیمیشن به پایان رسیده است.»

وی ادامه داد، حدود 70 دقیقه از تصویرسازی این فیلم مانده است که با افزایش گروه ساخت به نظر می‌رسد کار تصویرسازی "تهران 1500" تا پایان امسال به پایان برسد و بعد از آن هم وارد مراحل صداگذاری و تدوین و ساخت موسیقی می‌شویم. مدت‌هاست گروه تولید این انیمیشن به صورت شبانه روزی کار می‌کنند و ما حتی در دفتر کارمان تخت برای استراحت بچه‌ها در نظر گرفته‌ایم که همان جا استراحت کنند.

عظیمی در مورد گروه ساخت این انیمیشن توضیح داد: «تا امروز گروه‌های مختلف 10 تا 15 نفره در مراحل مختلف به ما اضافه شده‌اند و بعد از پایان مرحله کاری‌شان از گروه تولید جدا شدند. چیزی حدود 90 نفر در این دو سال به ما ملحق شدند و در تولید این انیمیشن به ما کمک کردند.»

نویسنده فیلم "آل" با یادآوری اینکه این فیلم به صورت 35 میلی متری نمایش داده می‌شود، افزود: «این فیلم قرار است به صورت سینمایی روی پرده سینماها اکران شود. فیام ما در وهله اول یک فیلم سینمایی است که از تکنیک انیمیشن استفاده می‌کند به همین خاطر نباید دغدغه این را داشته باشیم که سالن برای نمایش به این فیلم ندهند. هر فیلمی اگر قابلیت اکران شدن داشته باشد می‌تواند به راحتی سالن بگیرد. مثلا چون از ابتدای اکران دو فیلم "ملک سلیمان" و "سن پترزبورگ" تصور نمی‌شد این دو فیلم تا این اندازه موفق ظاهر شوند، تعداد سالن‌هایشان به این اندازه نبود. اما زمانی که فروش فیلم با رشد رو به رو باشد تعداد سالن‌ها را هم بیشتر می‌کنند.»

وی در مورد رایزنی تهیه کننده با سینماداران در مورد اکران فیلم "تهران 1500" گفت: «فیلم تا زمانی که مجوز نمایش نگیرد هیچ چیز در مورد اکرانش معلوم نیست . مجوز اکران مراحل زیادی دارد که مربوط به پخش کننده و تهیه کننده کار است. ما هم تا امروز صحبت‌هایی با پخش کننده‌ها داشتیم. فکر می‌کنم اگر فیلمی نوآوری و خلاقیت داشته باشد عوامل آن می‌توانند روی فروش خوب اثرشان حساب باز کنند و همه این‌ها به خود اثر برمی‌گردد. اگر فیلمی بتواند توجه مخاطب را جلب کند، سینمادار هم علاقه مند است آن فیلم را در سینمای خود اکران کند.»

انیمیشن "تهران 1500" اولین فیلم انیمیشن سینمایی در ایران است که در آن به جز صدا، از چهره بازیگران سینما و تلویزیون استفاده می‌شود. تاکنون مراحل دوبله، موسیقی با کلام، مدل سازی، استوری بورد و طراحی شخصیت‌ها به پایان رسیده است.

فیلمنامه این فیلم را امیرمسعود علمداری و بهرام عظیمی نوشته‌اند و تهیه‌کننده آن مؤسسه تصویر شهر وابسته به سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران و مؤسسه نسل اندیشه سبز است.

بازیگران این فیلم هدیه تهرانی، بهرام رادان، مهران مدیری، گوهر خیر اندیش، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی ،حسام نواب صفوی و بازیگران استوری بورد: سیروس کهوری نژاد، امیر کربلایی،الهام جعفر نژاد، زهرا اکرمی هستند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین