bato-adv

اثر سیگنال‌های سیاسی روی بازار دلار

اثر سیگنال‌های سیاسی روی بازار دلار
در روز جمعه ۲۶ خرداد ماه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جدید‌ترین اظهارنظر خود از عدم دستیابی به توافق جدید با ایران خبر داد که انتظار می‌رود این خبر بر رفتار معامله‌گران در هفته پیش‌رو موثر باشد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

آنطور که برخی از رسانه‌ها اعلام کرده اند ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش هر برگ اسکناس آمریکایی در محدوده ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به عصر پنجشنبه ۸۰۰ تومان بالا‌تر بود.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری مورد حمایت خریداران دلار قرار گرفت

برخی از معامله گران مدعی بودند اسکناس آمریکایی در بازار امروز از مرز حمایتی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد و تا پله هفتم کانال ۴۹ هزار تومان بالا رفت؛ با این حال نتواست خود را به مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان برساند. هفته گذشته هم قیمت دلار یکبار به سمت این مرز حرکت کرد و در این مرز مورد حمایت قرار نگرفت.

آنطور که برخی از رسانه‌ها اعلام کرده اند ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش هر برگ اسکناس آمریکایی در محدوده ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به عصر پنجشنبه ۸۰۰ تومان بالاتر بود.

در هرات هم نرخ دلار در شروع معاملات نقدی امروز با گپ مثبت یک هزار تومانی باز شد. همین امر باعث شد بازیگران ارزی تهران با خیال راحت تری در موقعیت خرید قرار بگیرند. برخی از معامله گران می‌گفتند دلار در هرات تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان بالارفت؛ البته در ادامه معاملات به سمت نیمه کانال مذکور برگشت.

نرخ حواله درهم نیز امروز با گپ مثبت باز شد و تا ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان پیشروی کرد. این قیمت نسبت به دو روز قبل تقریبا ۳۰۰ تومان رشد را نشان می‌دهد.

اثر سیگنال‌های سیاسی روی بازار دلار

در روز جمعه ۲۶ خرداد ماه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جدید‌ترین اظهارنظر خود از عدم دستیابی به توافق جدید با ایران خبر داد که انتظار می‌رود این خبر بر رفتار معامله‌گران در هفته پیش‌رو موثر باشد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین نشست خبری خود در رابطه با موضوع توافق با ایران گفت: در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هیچ توافقی حاصل نشده است.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری درباره چشم انداز تفاهم با ایران گفت: برخی از گزارش‌هایی که در مورد توافق در مورد مسائل هسته‌ای یا درباره بازداشت شدگان دیده‌ایم، دقیق و درست نیستند و صحت ندارند.

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی بر این باورند که خبر مذکو در اولین روز هفته بر روی رفتار معامله‌گران تاثیر صعودی گذاشت.

اظهارات منفی مقامات آمریکایی در حالی است که در روز‌ها اخیر ادعای برخی از رسانه‌های خارجی پیرامون جزئیات توافق ایران و آمریکا بر سر بازار ارز و سکه سنگینی می‌کند.

اگرچه خبر توافق هسته‌ای رد شد، اما اخبار زیادی درباره نحوه آزاد سازی منابع بلوکه شده و تبادل زندانیان منتشر شود. برخی از معامله گران قدیمی می‌گویند باید اثر این اخبار بر انتظارات محک بخورد به همین دلیل آنان تاکید دارند خبر‌های مثبت منتشر شده خاصیت دست اندازی دارند و مانع حرکت دلار به سمت کانال ۵۰ هزار تومان شد.

در شرایط فعلی مرز ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان اولین مرز مقاومتی است؛ در صورتی که دلار از این مرز رد شود پس از آن سقف قیمتی ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان را پیش‌رو دارد.

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا، امروز نیز روند کاهشی خود را متوقف نکرده و در سطح پایین‌تری قرار گرفته است.

قیمت دلار امروز شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش جزیی ۱۰ تومانی نسبت به روز قبل در سطح ۴۱ هزار و ۳۴۹ تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو در این مرکز بر خلاف روند کاهشی قیمت دلار، یک کانال بالاتر رفته و رقم ۴۵ هزار و ۱۷۱ تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل افزایش تقریبا ۲۷۰ تومانی داشته است.

قیمت درهم امارات نیز در سطح ۱۱ هزار و ۲۵۹ تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۵۹۰ تومان، ۴۱ هزار و ۶۴ تومان و ۱۰ هزار و ۲۳۵ تومان درج شده است.

همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلا در سطح ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان قرار دارد.

قیمت ارز توافقی

قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان نیز مشابه با روند مرکز مبادله تنها با افزایش قیمت یورو همراه شده است.

قیمت دلار امروز شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت ۱۳:۰۰) بطور میانگین ۴۰ هزار و ۹۷۱ تومان اعلام شده که نسبت به روز قبل کاهش نامحسوس ۲۰ تومانی داشته است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز با افزایش ۲۲۰ تومانی، رقم میانگین ۴۴ هزار و ۶۶۹ تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل ۱۲ هزار و ۸۴۸ تومان اعلام شده است.

این نرخ‌ها در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد یعنی قیمتی که بانک مرکزی آن را غیررسمی می‌خواند در سطح بالاتری قرار دارد؛ قیمت دلار در بازار آزاد با اختلاف تقریبا ۹ هزار تومانی در کانال ۴۹ هزار تومان قرار دارد.

صعود قیمت طلا و سکه

قیمت طلا ۱۸ عیار ظهر امروز در محدوده ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به دو روز قبل ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان رشد کرده بود.

قیمت سکه امامی هم امرو تا مرز ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالا رفت، اما ظهر امروز در محدوده ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه گذشته افزایش ۶۰۰ هزارتومانی را نشان می‌دهد

برچسب ها: بازار دلار
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین