bato-adv

محرک روند جدید قیمت دلار چیست؟

محرک روند جدید قیمت دلار چیست؟
در معاملات یکشنبه شایعه تبادل زندانیان ایران و اسرائیل دست به دست می‌شد؛ منبع آن هم گزارش شرق‌ الأوسط بود که مدعی شده روسیه واسطه این اتفاق است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۲

در بازار ارز درمورد آینده قیمت دلار اختلاف نظر وجود دارد؛ اما در مجموع به عقیده معامله‌گران فقط اتفاقات سیاسی یعنی فاند خبری قوی می‌تواند به قیمت دلار روند جدید بدهد.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه قیمت درهم امارات مرز مقاومت مهم 13 هزار و 800 تومان را از دست داد. قیمت درهم در 13هزار و 770 تومان آغاز کرد و با نوسان اندک رفت و برگشتی دوباره در همین نرخ باز شده به کار خود پایان داد.

قیمت دلار هرات هم که از پشت خط شنبه شب کانال 50 هزار تومان را از دست داده بود، روز یکشنبه 49 هزار و 900 تومان شروع به کار کرد و با کاهش در وهله اول حمایت 49 هزار و 800 تومان را از دست داد و به سطح 49 هزار و 600 تومان برخورد کرد و حمایت شد. در ادامه قیمت دلار هرات با افزایش مرز 50 هزار تومان رسید. در پشت خط یکشنبه قیمت دلار هرات تا مقاومت مهم 50 هزار و 150 تومان نوسان افزایشی داد اما در شکستنش ناکام بود. آخرین قیمت پشت خط دلار هرات 50 هزار و 50 تومان بود.

در معاملات یکشنبه شایعه تبادل زندانیان ایران و اسرائیل دست به دست می‌شد؛ منبع آن هم گزارش شرق‌ الأوسط بود که مدعی شده روسیه واسطه این اتفاق است. یکسری از معامله‌گران با توجه به پوزیشن معاملاتی‌شان این ادعا را مهم جلوه می‌دادند و می‌گفتند در صورت صحت خبر، قیمت دلار نوسان کاهشی خواهد داد. در مقابل، بدبین‌های بازار ارز معتقدند این‌گونه شایعه‌ها خبردرمانی برای تنظیم بازار است.

معامله‌گران معتقدند در قیمت دلار امروز می‌تواند بین حمایت و مقاومت 49 هزار و 800 تومان تا 50 هزار و 200 تومان نوسان دهد. اگر قیمت از مقاومت خارج شود مقاومت مهم بعدی 50 هزار و 500 تومان خواهد بود. در این رابطه معامله‌گران می‌گویند فعلا قیمت دلار جان افزایش ندارد و این موضوع از عدم توانایی عبور قیمت دلار از سطح 50 هزار و 500 تومان مشخص است که بارها نتوانسته آن را بشکند و بالای آن تثبیت دهد. در مقابل، اگر قیمت دلار امروز حمایت 49 هزار و 800 تومان را از دست بدهد حمایت بعدی 49 هزار 600 تومان خواهد بود.

در مجموع به عقیده معامله‌گران فقط اتفاقات سیاسی یعنی فاند خبری قوی می‌تواند به قیمت دلار روند جدید بدهد. همچنین در روز یکشنبه عده‌ای از معامله‌گران اعتقاد داشتند قیمت دلار در همین سطوح می‌ماند و آرام آرام تا ماه محرم کاهش می‌دهد و حتی ممکن است کف‌های جدید در سال 1402 بزند. در مقابل اما عده‌ای معتقدند کف کانال 49 هزار تومان یک حمایت قوی وجود دارد و در صورت رسیدن قیمت به این سطح، دلار با نوسان رفت و برگشتی، صعودی می‌شود.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین