bato-adv

فرونشست در بازار دلار فردوسی

فرونشست در بازار دلار فردوسی
بررسی‌ها نشان می‌دهد که همدستی دلار هرات و بازار ارز دبی باعث خروج اضطراری خریداران دلار از بازار فردوسی شده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۱ تير ۱۴۰۲

برخی معامله‌گران می‌گویند در شرایط فعلی حجم خرید‌ها در بازار دلار به شکل معناداری کاهش یافته و خریدار در بازار ارز به ستاره سهیل تبدیل شده است. در این وضعیت زمین بازار فردوسی سست شده و یکی دیگر از دلایل فرونشست قیمت دلار همین عامل است.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیروز و دیشب در مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۱۰۰ تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که همدستی دلار هرات و بازار ارز دبی باعث خروج اضطراری خریداران دلار از بازار فردوسی شده است.

از سوی دیگر گفته می‌شود یکی از عوامل نوسانات نزولی دلار ناشی از همدستی پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملی دبی و بانک شهر است.

به ادعای برخی از پیشکسوتان بازار، پتروشیمی خلیج فارس ارز صادراتی را به بانک ملی دبی تحویل می‌دهد و از طریق این بانک سیاست مداخله از مسیر حواله مدیریت می‌شود. ظاهرا بانک شهر هم عاملیت مدیریت قیمت اسکناس را بر عهده دارد.

برخی از معامله‌گران می‌گفتند که بازار در حالت معلق است. دسته‌ای دیگر از معامله‌گران مدعی هستند در شرایط فعلی حجم خرید‌ها در بازار دلار به شکل معناداری کاهش یافته و خریدار در بازار ارز به ستاره سهیل تبدیل شده است. در این وضعیت زمین بازار فردوسی سست شده و یکی دیگر از دلایل فرونشست قیمت دلار همین عامل است.

فعالان بازار در معاملات پشت خطی دیشب با اشاره به شکسته شدن مرز‌ها در بازار دلار از چند مرز حمایتی مهم صحبت کردند. به عقیده آن‌ها در شرایط فعلی مهمترین مرز حمایتی محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان است. آن‌ها می‌گویند در صورتی که قیمت دلار حمایت روانی ۴۹ هزار تومان را از دست بدهد مهمترین محدوده حمایتی در محدوده ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

از نگاه آن‌ها اگر قیمت دلار این سطح مهم را نیز از دست بدهد، می‌تواند تا سطح ۴۴ هزار تومان افت پیدا کند. البته برگشت دلار به مرز ۴۴ نیازمند فاند‌های سیاسی مثبت از جمله اخبار سیاسی در حوزه مذاکرات هسته‌ای و امثال آن است.

همچنین قیمت دلار هرات در معاملات پشت خطی دیشب در حدود ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شد. نرخ حواله درهم امارات نیز ۱۳ هزار و ۶۸۰ تومان بود.

نکته مهم این است که نرخ برابری درهم به دلار نزدیک مرز مقاومتی ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد که با قیمت دلار نقدی فاصله تقریبا یک هزار تومانی را نشان می‌دهد.

عده‌ای از معامله‌گران اعتقاد دارند قیمت دلار در همین سطوح می‌ماند و آرام‌آرام تا ماه محرم کاهش می‌یابد و حتی ممکن است قیمت دلار کف‌های جدید در سال ۱۴۰۲ بزند.

عده‌ای دیگر می‌گویند در شرایط کنونی فقط اتفاقات سیاسی است که می‌تواند به بازار هیجان صعودی بدهد و قیمت دلار را وارد روند جدید کند.

برچسب ها: بازار دلار
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین