bato-adv

دلار به زمین سفت خورد؟

دلار به زمین سفت خورد؟
عده ای از معامله گران می گفتند احتمالا بعد از نوسانات کاهشی چند روز اخیر بازار دلار به زمین سفت خورده و روند نزولی دلار در تهران کُند شد. عده ای هم می گفتند که کاهش های چند روز اخیر هیجانی بوده و از احتمال صعودی شدن نرخ دلار صحبت می کردند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۱ تير ۱۴۰۲

 امروز عده‌ای از معامله گران می‌گفتند احتمالا بعد از نوسانات کاهشی چند روز اخیر بازار دلار به زمین سفت خورده و روند نزولی دلار در تهران کُند شد. عده‌ای هم می‌گفتند که کاهش‌های چند روز اخیر هیجانی بوده و از احتمال صعودی شدن نرخ دلار صحبت می‌کردند.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار که در معاملات پشت خطی دیشب در مرز حمایتی 49 هزار و 200 تومان به کار خود پایان داده بود، در بازار امروز چهارشنبه21 تیر ماه با نوسان نزولی محدودی آغاز به کار کرد.

رفت و برگشت دلار در بین دو کانال

البته عده ای ای معامله گران امروز مدعی بودند که دلار به کانال 48 هزار تومان هم سرک کشید اما پس از مدت کوتاهی دوباره در کانال 49 هزار تومان به فروش رسید. ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش قیمت دلار در محدوده 49 هزار و 100 تا 49 هزار و 300 تومان به فروش رسید.

دلار به زمین سفت خورد؟

عده ای از معامله گران می گفتند احتمالا بعد از نوسانات کاهشی چند روز اخیر بازار دلار به زمین سفت خورده و روند نزولی دلار در تهران کُند شد. عده ای هم می گفتند که کاهش های چند روز اخیر هیجانی بوده و از احتمال صعودی شدن نرخ دلار صحبت می کردند.

ردپای دو بانک در بازار دلار

به ادعای برخی از پیشکسوتان بازار، پتروشیمی خلیج فارس ارز صادراتی را به بانک ملی دبی تحویل می‌دهد و از طریق این بانک سیاست مداخله از مسیر حواله مدیریت می‌شود. ظاهرا بانک شهر هم عاملیت مدیریت قیمت اسکناس را بر عهده دارد.

برخی از معامله‌گران می‌گفتند که بازار در حالت معلق است. دسته‌ای دیگر از معامله‌گران مدعی هستند در شرایط فعلی حجم خریدها در بازار دلار به شکل معناداری کاهش یافته و خریدار در بازار ارز کمیاب شده است.

حمایت روانی در بازار دلار

فعالان بازار می‌گویند در صورتی که قیمت دلار حمایت روانی 49 هزار تومان را از دست بدهد مهمترین محدوده حمایتی در محدوده 48 هزار و 500 تومان خواهد بود.

ثبات نسبی دلار هرات و نرخ حواله درهم

در هرات هم قیمت دلار در مرز حمایتی 49 هزار و 200 تومان به فروش رسید. نرخ حواله درهم نیز نوسان خاصی را تجربه نکرد و نسبت به دیروز تقریبا رنج بود.

برخی از معامله گران می گفتند در شرایط کنونی فقط اتفاقات سیاسی است که می‌تواند به بازار هیجان صعودی بدهد و قیمت دلار را وارد روند جدید کند.

قیمت دلار، یورو و درهم در بازار سمی

امروز علاوه بر بازار غیررسمی ، قیمت دلار در بازار رسمی هم نوسان خاصی را تجربه نکرد. قیمت دلار امروز، چهار‌‌‌‌‌‌شنبه 21 تیر ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در سطح 41 هزار و 257 تومان قرار گرفته است.همچنین قیمت یورو امروز بدون هیچ تغییری در سطح 45 هزار و 349 تومان قرار گرفته است.

در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با قیمت روز گذشته بر تابلو درج شده و رقم 11 هزار و 234 تومان اعلام شده است.نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 507 تومان، 41 هزار و 226 تومان و 10 هزار و 213 تومان درج شده است.

قیمت دلار امروز ‌چهار‌شنبه 21 تیر ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان بطور میانگین 41 هزار و 256 تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز همچنان در کانال 45 هزار تومانی قرار گرفته و با نوسان جزیی، رقم میانگین 45 هزار و 340 تومان برای آن درج شده است.قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل 13 هزار و 309 تومان اعلام شده است.

قیمت سکه رنج شد

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز نوسان صعودی محدودی را ثبت کرد و برروی2 میلیون و 328هزارو 500 تومان معامله شد. قیمت سکه امامی هم نسبت به دیروز تقریبا رنج بود و در محدوده 27 میلیون و 900 هزار تومان به فروش رسید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین