bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۵۷۷۲۸

(ویدئو) موج گرمای بی‌سابقه در کشور‌های عربی

(ویدئو) موج گرمای بی‌سابقه در کشور‌های عربی
اداره هواشناسی در اغادیر در جنوب مراکش رکورد دمای ۵۰.۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرد که بر اساس آنچه که توسط اداره کل هواشناسی اعلام شده بود، بالاترین دمای تاریخ در این کشور محسوب می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
موج گرمای بی‌سابقه کشور‌های عربی را فرا گرفته است

 

فرارو- ساکنان تعدادی از کشور‌های عربی از جمله عراق، مراکش و اردن از موج گرما و دمای بی سابقه رنج می‌برند.

به گزارش فرارو، در عراق، چندین استان از تعلیق ساعات کار رسمی و کاهش ساعات کاری در موسسات دولتی به دلیل رکورد بالای دمای هوا در اکثر شهر‌های عراق خبر دادند. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دمای هوا به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد رسید.

سازمان هواشناسی عراق اعلام کرد که دمای هوا احتمالا به ۵۲ درجه سانتیگراد می‌رسد. اداره دفاع غیرنظامی عراق نیز نسبت به آتش سوزی به دلیل دمای بالا هشدار داد.

اردن با توجه به هواشناسی این کشور شاهد موج گرمای بی سابقه است و دفاع غیرنظامی اردن نسبت به خطر قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید هشدار داده و پیش بینی می‌شود دمای هوا در امان پایتخت این کشور از ۴۲ درجه سانتیگراد فراتر رود. پیش بینی می‌شود دمای هوا در دره اردن و دریای مرده به ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.

اداره هواشناسی روز جمعه در اغادیر در جنوب مراکش رکورد دمای ۵۰.۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرد که بر اساس آنچه که توسط اداره کل هواشناسی اعلام شده بود، بالاترین دمای تاریخ در این کشور محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی، حداکثر دمای قبلی در ۱۳ ژوئیه (۴۹.۹ درجه سانتیگراد) در اسماره، شهری واقع در کویر غربی ثبت شده است.

به گفته این اداره، این اولین بار است که دما در مراکش از ۵۰ درجه سانتیگراد فراتر می‌رود.

به گزارش خبرنگار میدانی خبرگزاری فرانسه، موج گرما باعث دو آتش سوزی جنگلی شده است. این آتش‌سوزی‌های کوچک که توسط باد‌های شدید شعله‌ور شد، صد‌ها هکتار از پوشش جنگلی را تخریب و از بین برد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین