bato-adv

موج یک خبر دلاری

موج یک خبر دلاری
دیروز دوشنبه 23 مرداد ماه قیمت دلار آزاد به روند افزایشی جدید خود ادامه داد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در روز‌های ابتدایی هفته و پس از انتشار خبر آزاد‌سازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی تا میانه‌های کانال 48 هزار تومانی کاهش یافته بود.
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

در روز‌های ابتدایی هفته جاری خبری مبنی بر حذف ارز ترجیحی گروه کالایی گوشت قرمز منتشر شد که در راستای این خبر برخی فعالان بازار از احتمال افزایش سطح تقاضا برای ارز سخن گفتند. پس از تغییر در سیاست اعطای ارز ترجیحی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ گمانه‌هایی مبنی بر افزایش تقاضا در بازار ارز مطرح شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، با تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی و شروع اصلاحات معاملات رسمی ارز، رقم 28 هزار و 500 تومان به عنوان نرخ جدید ارز ترجیحی مخصوص گروه کالا‌های اساسی معرفی شد. در روز‌های گذشته شایعاتی به نقل از وزارت صمت منتشر شد که در آن از حذف ارز ترجیحی برخی کالا‌ها از جمله گروه کالایی گوشت قرمز سخن به میان آمد، اما در عصر روز گذشته علی‌رضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی، این شایعه را تکذیب کرد. این مقام مسوول در این رابطه گفت: «هیچ گونه تغییر گروه کالایی برای گوشت قرمز گوسفندی و گوساله وارداتی اتفاق نیفتاده است.

به‌عکس، دولت منابع بسیار خوبی از ارز ۲۸۵۰۰تومانی را برای واردات گسترده گوشت، جهت تنظیم بازار اختصاص داده است و به‌طور هفتگی برنامه واردات گوشت گرم گوسفندی و گوشت گرم گوساله برای تنظیم بازار در حال انجام است.» در نتیجه با انتشار این تکذیبیه، احتمالات جدید مبنی بر رشد تقاضا در معاملات غیررسمی بازار ارز نیز از بین رفت. در این میان روز گذشته دلار آزاد در راستای اصلاح نرخ جدید خود به سطوح قیمتی ابتدای کانال 49 هزار تومانی بازگشت. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز گذشته با حدود 360 تومان افزایش نسبت به نرخ روز یکشنبه به رقم 49 هزار و 330 تومان رسید.

موج یک خبر دلاری

تعادل دلار در کانال 49

دیروز دوشنبه 23 مرداد ماه قیمت دلار آزاد به روند افزایشی جدید خود ادامه داد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در روز‌های ابتدایی هفته و پس از انتشار خبر آزاد‌سازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی تا میانه‌های کانال 48 هزار تومانی کاهش یافته بود. اما در بازار روز یکشنبه بخشی از این افت قیمت جبران شد و قیمت اسکناس آمریکایی به مرز کانال‌های 48 و 49 رسید. با شروع بازار در صبح روز دوشنبه قیمت دلار فعالیت خود را در بازه قیمتی 49 هزار و 200 تا 49 هزار و 300 تومان آغاز کرد. تا پایان معاملات بازار در روز گذشته نرخ این ارز نوسانات افزایشی دیگری را نیز تجربه کرد و در نهایت با حدود 360تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم 49هزار و 330 تومان به نوسان روزانه خود پایان بخشید و در کانال 49 به تعادل رسید. اما برخلاف روند افزایشی دلار، نرخ سکه در بازار روز گذشته روی پله چهارم کانال 28میلیون تومانی به نوسان پرداخت. هر قطعه از این کالای سرمایه‌ای در عصر روز گذشته با حدود 80 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 28میلیون و 300 هزار تومان رسید. نرخ حباب این کالای سرمایه‌ای نیز در بازار روز گذشته حدود 5 میلیون و 900 هزار تومان محاسبه شد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین