bato-adv
کد خبر: ۶۶۷۲۷۰

(ویدئو) خودنمایی پهپاد آرش در رزمایش نیرو‌های مسلح

(ویدئو) خودنمایی پهپاد آرش در رزمایش نیرو‌های مسلح
تایمز اسرائیل نوشت: رژه روز جمعه دارای بیلبورد‌های بزرگی بود که روی آن نوشته شده بود «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» و همچنین پوستر‌هایی به زبان عبری و انگلیسی که به اسرائیلی‌ها هشدار می‌داد «پناهگا‌های خود را آماده کنید.»
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲

امروز جمعه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ به مناسبت آغاز چهل و سومین سالروز دفاع مقدس، در مراسم رژه نیرو‌های مسلح تهران، از دوربرد‌ترین پهپاد جهان رونمایی شد. رسانه‌های اسرائیلی، رونمایی از این پهپاد را پیام آشکاری به اسرائیل از سوی ایران دانسته اند.

به گزارش تابناک، در این رابطه، روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نوشت: روز جمعه ایران در سالگرد جنگ دهه ۱۹۸۰ خود با عراق، سخت افزار‌های نظامی خود از جمله «دوربردترین پهپاد جهان» به همراه موشک‌های بالستیک و مافوق صوت را به نمایش گذاشت. در این رژه ـ که به صورت زنده پخش شد ـ پهپاد «رونمایی شد» و پهپاد‌های نمایش داده شده در این مراسم مهاجر، شاهد و آرش نام داشتند.

از نظر این رسانه اسرائیلی، این پهپاد‌ها و از جمله مهاجر و آرش که دوربرترین پهپاد جهان است، پیام مستقیم و تهدیدآمیزی علیه اسرائیل است.

تایمز اسرائیل نیز در این باره نوشت: رژه روز جمعه همچنین دارای بیلبورد‌های بزرگی بود که روی آن نوشته شده بود «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» و همچنین پوستر‌هایی به زبان عبری و انگلیسی که به اسرائیلی‌ها هشدار می‌داد «پناهگا‌های خود را آماده کنید.»

این رسانه اسرائیلی ادامه داد: نمایش پهپاد‌ها و سایر سخت افزار‌های نظامی چند روز پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده چندین فرد و نهاد مرتبط با برنامه هواپیما‌های بدون سرنشین ایران را تحریم کرد.

آنچه باید درباره پهپاد آرش بدانید

پهپاد آرش، یکی از انواع پهپاد‌های انتحاری ساخت ایران است که با ۲۰۰۰ کیلومتر بُرد، دوربردترین پهپاد انتحاری در ایران و جهان محسوب می‌شود. این پهپاد در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و نمونه ارتقا یافته پهپاد کیان ۲ است که به جای پیشرانه جت از پیشرانه پیستونی نیرو می‌گیرد.

پهپاد آرش از نظر اندازه و ظاهرا تقریبا همان کیان ۲ است، اما یک تفاوت بزرگ در اینجا وجود دارد. در کنار بحث انتحاری، پهپاد آرش قابلیت سرکوب پدافند هوایی را دارد.

آرش به همراه چند نوع دیگر از انواع پهپاد‌ها در اولین ناودسته پهپادبر ایران نیز به کار گرفته شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در مصاحبه‌ای در خصوص آرش گفت: «ما این پهپاد را برای تهاجم به حیفا و تل‌آویو در نظر گرفته‌ایم.»

پیش از این، پهپاد انتحاری هاروپ ساخت اسراییل با برد هزار کیلومتر در میان صنایع نظامی جهان، ادعای بی همتایی می‌کرد.

برچسب ها: اسرائیل پهپاد
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین