bato-adv
bato-adv

کتونی سفیدتو به همین راحتی تمیز کن

کتونی سفیدتو به همین راحتی تمیز کن
کتانی سفید وقتی زیبایی‌اش به چشم می‌آید که تمیز باشد و کوچکترین لک یا کثیفی از زیبایی آن به شدت کم می‌کند و شما هم به عنوان یک فرد بی سلیقه که به کفشتان توجهی ندارید شناخته خواهید شد!

«کفش سفید به درد نمی‌خوره! کثیف بشه دیگه از چشم می‌افته!»

یکی از دغدغه‌های کسانی که کتانی سفید دارند کثیف شدن سریع آن است و اینکه چطور تمیزش کنند! شاید شما از آن دسته افرادی باشید که عاشق کتانی سفید هستند، ولی به خاطر اینکه زود به لک می‌افتد قید پوشیدنش را می‌زنید! قیدش را نزنید! راهکار تمیز کردنش پیش ماست!

به گزارش راهنماتو، کتانی سفید وقتی زیبایی‌اش به چشم می‌آید که تمیز باشد و کوچکترین لک یا کثیفی از زیبایی آن به شدت کم می‌کند و شما هم به عنوان یک فرد بی سلیقه که به کفشتان توجهی ندارید شناخته خواهید شد! به هرحال می‌دانید که کفش‌ها و تمیزی آن‌ها یا واکس خورده بودنشان خیلی خیلی در ظاهر و تیپ شما موثر است.

اما نگران نباشید! هر کاری چاره‌ای دارد. شستن کتانی سفید هم راه‌حل‌های خودش را دارد و آنقدر که به نظر می‌آید کار دشواری نیست.

این چند راهکار را در یاد داشته باشید و هر وقت کفشتان نیاز به شست‌وشو داشت به کار ببندید. کتانی سفید شما باز هم مثل روز اول خواهد درخشید به شرطی که شما مراقب آن باشید!

شامپو

آب ولرم را با مقداری شامپو مخلوط کنید و با مسواکی که دیگر لازم ندارید یا فرچه کوچک آن را بشویید. حتی اگر لکه‌های روغنی هم روی کفش شما افتاده باشد با این روش از بین خواهند رفت.

خمیر دندان

خمیر دندان یک شوینده بی نظیر برای لژ‌های سفید کفش است. با یک بار مسواک کشیدن روی آن کاملا متوجه عرض بنده خواهید شد! حتی اگر کتانی شما رنگی غیر از سفید دارد، ولی لژ‌های آن سفید است از این کار دوری نکنید. امتحان کنید و لذت تمیزی‌اش را ببرید!

مایع سفید کننده

مقداری از مایع سفید کننده مثل وایتکس یا دامستوس و جیف را با کمی آب مخلوط کنید؛ و به آرامی روی کتانی سفیدتان بکشید. به طرز عجیبی نابودگر لکه‌های عمیق است. کفش شما انگار تازه از ویترین مغازه درآمده و به شما تقدیم می‌شود!

مایع ظرفشویی

برای تمیز کردن بند‌های کتانی آن‌ها را مدتی در محلول مایع ظرفشویی و آب قرار بدهید و بعد خوب بشویید. مثل روز اول خواهد درخشید!

سرکه سفید

اگر کفش شما گرد و غبار و کثیفی جزیی دارد زود به داد آن برسید تا به مرحله کثیفی عمقی نرسیده است! مقداری سرکه سفید را با دستمال روی کفش بکشید. تمام آلودگی‌ها از بین خواهند رفت!

نوشابه!

باورش سخت است؟! خب امتحان کنید تا ببینید! مقداری نوشابه را با آب گرم و کمی صابون مخلوط کنید و با یک برس نرم یا دستمال تمیز روی کفشتان بمالید.

پودر بچه

مقداری پودر بچه را با آب گرم مخلوط کنید تا شبیه خمیر شود. کفش را با یک دستمال تمیز کنید و از این خمیر روی آن بمالید. به آرامی این کار را انجام بدهید و بعد از مدتی آن را بشویید. نتیجه خیره کننده خواهد بود!

ماشین لباسشویی

کفش‌هایتان را هر از گاهی داخل ماشین لباسشویی بشویید. تمام زوایای آن کاملا تمیز خواهد شد. البته به خاطر داشته باشید که کفش را حتما در یک کیسه پارچه‌ای قرار بدهید و بعد داخل ماشین لباسشویی بگذارید. بهتر است برای شست‌وشو از برنامه دست‌شور یا کوتاه مدت ماشین‌تان استفاده کنید.

نکته مهم:

از هر روشی که برای شست‌وشوی کتانی سفیدتان انتخاب می‌کنید یادتان باشد حتما قبل از شروع به کار تمام گرد و خاک‌های روی آن را با یک پارچه نرم مرطوب از بین ببرید تا لکه‌ها و کثیفی‌های عمیق بهتر و آسان‌تر تمیز بشوند.

برچسب ها: کتونی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین