bato-adv

(عکس) یک معمای ساده ریاضی که بیش از ۵۰ میلیون بار دیده شد

(عکس) یک معمای ساده ریاضی که بیش از ۵۰ میلیون بار دیده شد
برخی پاسخ صحیح معما را داده بودند و نشان دادند که این معمای ریاضی چقدر ساده بوده است: «فرد سارق، در ازای ۱۰۰ دلار پول سرقتی، ۷۰ دلار کالا و ۳۰ دلار بقیه پول را گرفت؛ بنابراین فروشنده همان ۱۰۰ دلار را ضرر کرده است.»

چندی پیش کاربر یکی از رسانه‌های اجتماعی، یک معمای ساده ریاضی مطرح کرد که با وجود سادگی، ذهن هزاران نفر را به خود گرفتار کرد و عده کمی توانستند به معما پاسخ درست بدهند.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از کاربر‌های رسانه اجتماعی ایکس (X) - توییتر سابق- در این رسانه، معمایی مطرح کرد که از سوال‌های طرح شده در امتحان‌های ریاضی دبیرستانش بود و ادعا می‌کرد که هنوز نتوانسته به پاسخ صحیح آن برسد و از کاربر‌ها کمک می‌خواست.

او تصویر یک اسکناس ۱۰۰دلاری و نوشته‌ای با این مضمون در رسانه اجتماعی ایکس پست کرد: «فردی از فروشگاهی ۱۰۰ دلار می‌دزدد. سپس با آن ۱۰۰ دلار، از همان فروشگاه کالایی با قیمت ۷۰ دلار می‌خرد و ۳۰ دلار باقیمانده از فروشنده می‌گیرد. اکنون فروشنده چقدر ضرر کرده است؟»

این پست بیش از ۵۰ میلیون بار مشاهده شد و هزاران نفر را با پاسخ‌های غلط باقی گذاشت. پاسخ‌ها کاربران از ۳۰ تا ۲۰۰ دلار متغیر بود. مثلا، یک نفر گفت، ۱۰۰ دلار اولیه که به سرقت رفته بود، علاوه‌بر آن، دریافت یک کالای ۷۰ دلاری و ۳۰ دلار باقیمانده پول که رویهم ۲۰۰ دلار می‌شود. برخی از کاربر‌ها هم به جای پاسخ معما، می‌پرسیدند، «فروشنده به دفتر بیمه، این سرقت را گزارش داده است؟».

اما برخی دیگر پاسخ صحیح معما را داده بودند و نشان دادند که این معما چقدر ساده بوده است: «فرد سارق، در ازای ۱۰۰ دلار پول سرقتی، ۷۰ دلار کالا و ۳۰ دلار بقیه پول را گرفت؛ بنابراین فروشنده همان ۱۰۰ دلار را ضرر کرده است.»

(عکس) یک معمای ساده ریاضی که بیش از ۵۰ میلیون بار دیده شد و ذهن هزاران نفر را درگیر کرد

برچسب ها: معمای ریاضی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین