bato-adv
کد خبر: ۶۷۰۹۳۹

واکنش وزارت خارجه ایران به اعطای جایزه نوبل صلح به نرگس محمدی: محکوم می‌کنیم

واکنش وزارت خارجه ایران به اعطای جایزه نوبل صلح به نرگس محمدی: محکوم می‌کنیم
ناصر کنعانی گفت: اقدام اخیر کمیته صلح نوبل حلقه‌ای دیگر از زنجیره فشار محافل غربی علیه ایران است که نتیجه‌ای جز جزم شدن عزم ملت ایران در پیگیری سیاست مستقلانه خود ندارد و البته این رویکرد نامتعارف و گزینشی هرگز از اذهان آزاداندیشان پاک نخواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۱۴ مهر ۱۴۰۲

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سیاسی کمیته صلح نوبل در اعطای جایزه به یکی از شهروندان ایرانی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان ملل متحد همواره بر تحقق عینی صلح در سطوح منطقه‌ای و جهانی تاکید داشته و همواره بر تقویت فرهنگ صلح اهتمام داشته است؛ اما هیچ گاه نمی‌خواهد از صلح و تحقق آن سوء استفاده شود.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در این ارتباط افزود: حال شاهد آن هستیم که کمیته صلح نوبل، اقدام به اعطای جایزه صلح به شخصی کرده که به دلیل نقض مکرر قوانین و ارتکاب اعمال مجرمانه محکوم شده است. ما این اقدام را حرکتی مغرضانه و سیاسی کاری دانسته و محکوم می‌کنیم.

وی افزود: اقدام کمیته صلح نوبل، تحرکی سیاسی در راستای سیاست مداخله جویانه و ضد ایرانی برخی دولت‌های اروپایی از جمله دولت مقر کمیته نوبل بوده که نشان‌دهنده انحراف مایوس کننده آن از اهداف اولیه آن و بهره برداری ابزاری از کمیته صلح است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در بیانیه این کمیته ادعا‌های نادرست و خلاف واقعی در مورد تحولات ایران مطرح شده است که حکایت از رویکرد برخی دولت‌های اروپایی برای جعل اخبار و تولید روایت‌های مغشوش و انحرافی در مورد تحولات داخلی ایران است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، کنعانی خاطر نشان ساخت: ملت ایران طی بیش از چهار دهه شاهد فشار‌های سیاسی و اقتصادی از جمله تروریسم اقتصادی و غیر انسانی برخی کشور‌های غربی علیه خود بوده و این در حالی است که مدعیان حقوق بشر هیچگاه جرأت محکوم کردن این جنایات یا ادای احترام به مقاومت بی نظیر مردم ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه، ضد بشری و مغایر با تعهدات بین‌المللی غرب را نداشته اند.

وی خاطر نشان کرد: اقدام اخیر کمیته صلح نوبل حلقه‌ای دیگر از زنجیره فشار محافل غربی علیه ایران است که نتیجه‌ای جز جزم شدن عزم ملت ایران در پیگیری سیاست مستقلانه خود ندارد و البته این رویکرد نامتعارف و گزینشی هرگز از اذهان آزاداندیشان پاک نخواهد شد.

کنعانی در پایان با تاکید بر آرمان جمهوری اسلامی ایران برای استقرار صلح و عدالت در سراسر جهان در پرتو همکاری موثر و دوستانه میان ملت‌ها و همزیستی مسالمت آمیز، به کمیته صلح نوبل توصیه کرد: بجای ایفای نقش ابزاری در اعمال سیاست‌های مزورانه برخی کشور‌های غربی، جایزه صلح نوبل را به اشخاص یا تشکل‌هایی اعطا کند که صادقانه به دنبال ترویج فرهنگ صلح و عدالت در جهان و میان ملت‌ها هستند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین