bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۷۴۱۹۶

روبینو؛ شبکه اجتماعی روبیکا

روبینو؛ شبکه اجتماعی روبیکا
در «روبینو» با دو روش تولید محتوا یا فروش می‌توان کسب درآمد کرد. در واقع درآمدزایی با ایجاد صفحه «روبینو» آغاز می‌شود و نیاز به طی مراحل خاصی ندارد. در روش اول با عضویت در شبکه اجتماعی «روبینو»، می‌توان عکس و فیلم‌های متعدد را بارگذاری و برحسب لایک، کامنت، تماشای کامل محتوا و به طور کلی ارتباط با مخاطبان درآمدزایی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲

شبکه اجتماعی «روبینو» یکی از پرکاربردترین بخش‏های سوپراپلیکیشن روبیکاست که در کنار دیگر سرویس‏های این سوپراپلیکیشن مانند پیام‏رسان، سرویس فیلم و سریال، کسب درآمد و فروشگاه خدمات جذاب و متفاوتی را به کاربران ارائه می‏دهد.

در این مطلب سعی کرده‏ایم این شبکه اجتماعی داخلی را مورد بررسی قرار دهیم.

روبینو چیست؟

«روبینو» نام شبکه اجتماعی سوپراپلیکیشن روبیکا است که قابلیت‌هایی همانند اینستاگرام دارد. این سرویس تصویرمحور همانند سایر شبکه‌های اجتماعی، امکان به ‌اشترا‌ک‌‌گذاری فیلم، عکس، استوری، پخش زنده و ... را برای کاربران خود فراهم کرده است.

پست گذاشتن در روبینو

برای پست گذاشتن در صفحه «روبینو» می‌توانید با لمس آیکون مثبت آبی در پایین سمت چپ صفحه، عکس موردنظر خود را انتخاب و برای آن کپشن بنویسید و دوستان خود را نیز تگ کنید. عکس‌ها در «روبینو» قابلیت تغییر نور و اجرای افکت‌های متنوع را دارد.

استوری گذاشتن در روبینو

در «روبینو» می‌توانید روزمره‌ها و موضوعات دلخواه را در قالب استوری، برای مخاطبان خود به نمایش بگذارید و از سه طریق نیز می‌توانید استوری خود را بارگذاری کنید. آسان‌ترین راه، لمس پروفایل در قسمت بالای صفحه کاربری است که از این طریق می‌توانید عکس و ویدئو را با دوربین گوشی یا گالری به اشتراک بگذارید. راهکار دوم برای بارگذاری استوری در «روبینو»، استفاده از آیکون دوربین در بالای صفحه کاربر است. راهکار دیگری که برای به‌ اشتراک‌گذاری استوری وجود دارد را شاید بتوان جالب‌ترین راه دانست. اگر صفحه روبینوی خود را از سمت چپ به راست بکشید، به گالری و دوربین خود برای گذاشتن استوری دسترسی پیدا خواهید کرد.

پخش زنده در روبینو

در شبکه اجتماعی روبیکا نیز مانند سرویس پیام‌رسان آن، می‌توانید لحظه‌های متفاوت خود را به‏صورت پخش زنده (Live) به نمایش بگذارید. اگر روی صفحه پروفایل خود بزنید، گزینه (Live) به وضوح قابل مشاهده است. استریم نیز یکی دیگر از روش‌های ارائه پخش زنده به کاربران «روبینو» است که توسط یک دستگاه خارجی مانند دوربین فیلمبرداری، عکسبرداری و کنسول بازی مدیریت می‌شود. البته استریم شامل فرایند کمی پیچیده‌تر است که می‌توانید جزئیات کامل آن را به‌صورت ویدئو در کانال «روبی‌آموز» پیام‌رسان روبیکا مشاهده کنید.

مدیریت صفحات به‌صورت هم‌زمان

در «روبینو» می‌توانید هم‌زمان ده صفحه را مدیریت و حتی از آن‌ها کسب درآمد کنید. برای ایجاد صفحه جدید، باید آدمک بالای صفحه «روبینو» را لمس و از قسمتی که نام کاربری در آن نوشته شده «افزودن صفحه جدید» را انتخاب کنید. به این ترتیب شما می‌توانید مدیریت تا 10 صفحه را به طور همزمان برعهده بگیرید. برای ایجاد هرکدام از صفحات هم باید مراحل یادشده را طی کنید. خاصیت ویژه‌ «روبینو»، امکان ویرایش متفاوت صفحه‌ها است. از صفحه دوم به بعد کاربر می‌تواند علاوه بر افزودن ایمیل، وب‏سایت و شماره تماس خود را نیز در صفحات درج کند.

تیک آبی روبینو

در «روبینو» برندها، سلبریتی‌ها، افراد شاخص، سازمان‌ها و به طور کلی اشخاص حقیقی و حقوقی نام‌آشنا می‌توانند اقدام به دریافت تیک آبی کنند. این عمل نیازمند احراز هویت توسط کارشناسان روبیکا است. دریافت تیک آبی مستلزم طی کردن یک‌سری مراحل و دارا بودن شرایطی است. اطلاعات کامل‌‌تر در این‌باره نیز، در بخش «روبی‌‌آموز» اپلیکیشن روبیکا قابل دسترسی است.

ویترین چیست؟

در سوپراپلیکیشن روبیکا بخشی وجود دارد که کارکردی مشابه اکسپلور اینستاگرام دارد. این بخش، شامل تنوعی از ویدئو‌ها و عکس‌ها است که براساس الگوریتم خاص و به‏صورت خودکار وارد ویترین شده‌اند. البته معیارهایی مانند تعداد لایک و کامنت برای ورود پست‌ها به ویترین تاثیر‌گذار است. به‌طور کلی می‌توان گفت ویترین، نمایی از ویدئو‌های جذاب از نگاه کاربران به شمار می‌آید. تعامل با کاربر و اختصاصی و تولیدی بودن محتوا، مهم‌ترین اصل برای نمایش یک پست در ویترین است. در این بخش قابلیت جست‌وجوی صفحات یا هشتگ‌های موردنظر نیز وجود دارد.

کسب درآمد از روبینو

در «روبینو» با دو روش تولید محتوا یا فروش می‌توان کسب درآمد کرد. در واقع درآمدزایی با ایجاد صفحه «روبینو» آغاز می‌شود و نیاز به طی مراحل خاصی ندارد. در روش اول با عضویت در شبکه اجتماعی «روبینو»، می‌توان عکس و فیلم‌های متعدد را بارگذاری و برحسب لایک، کامنت، تماشای کامل محتوا و به طور کلی ارتباط با مخاطبان درآمدزایی کرد.

برچسب ها: روبیکا
مجله خواندنی ها
مجله فرارو