bato-adv

پوست پسته تازه را دور نریزید؛ با آن مربا درست کنید!

پوست پسته تازه را دور نریزید؛ با آن مربا درست کنید!
این بار که پوست‌های نرم پسته را خواستید دور بریزید دست نگه دارید. با آن‌ها می‌توانید چندین وعده صبحانه‌ی خوشمزه بسازید!

از هر چیزی باید نهایت استفاده رو برد! حتی پوست پسته!»

وقتی دارید پسته تازه را پوست می‌کنید اصلا به فکرتان هم خطور می‌کند که این پوست‌ها را می‌توانید به صورت مربا هر صبح با کره یا خامه نوش جان کنید؟! شاید تصورش سخت باشد، اما هیچ کاری غیرممکن نیست!

پسته تازه بسیار خوشمزه است! دستکم برای بعضی افراد خوشمزه‌تر از پسته خشک است! شاید خوردن آن سخت‌تر باشد، چون دو مرحله جداسازی را باید طی کنید، ولی آن طعم ترد و تازه‌ی پسته خیلی روح‌پرور است! این بار که پوست‌های نرم پسته را خواستید دور بریزید دست نگه دارید. با آن‌ها می‌توانید چندین وعده صبحانه‌ی خوشمزه بسازید! از مهمان‌های وعده‌ی صبحتان خیلی باسلیقه پذیرایی کنید یا حتی یک شیشه از آن را به دوستی، عزیزی، مهربانی هدیه بدهید.

مربای پوست پسته خیلی خوشمزه‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد!

مواد لازم

پوست پسته تازه دنیم کیلو
شکر دو لیوان
آب یک لیوان
آبلیمو یک قاشق غذاخوری
پسته تازه

طرز تهیه

مواد لازم این مربا مثل بقیه هم‌نوعانش ساده و در دسترس است! پسته را هم که خودتان خریدید و نوش جان کردید! پس درواقع تمام مواد اولیه در کنارتان حاضر و آماده است. معطل چه هستید؟! دست به کار شوید!

پسته‌ها را جوری پوست بگیرید که خیلی تکه تکه و خرد نشود. به هر حال قرار است آن‌ها را بخورید!

در یک قابلمه آب بریزید و اجازه بدهید بجوشد. وقتی قل قل آب را دیدید پوست پسته‌ها را که خوب شسته‌اید داخل آن بریزید و با حرارت ملایم بگذارید چند دقیقه‌ای به جوش و خروش در آب بپردازد! بعد از طی چند دقیقه آب را خالی کنید و دوباره این کار را انجام بدهید. این حرکت برای این است که تلخی پوست پسته‌ها گرفته بشود. این مرحله تا ۳ بار محل توجه است. برای اینکه هم تلخی از بین برود و هم پوست پسته‌ها کمی نرم بشوند.

در یک قابلمه‌ی دیگر شکر و آب را بریزید و روی گاز بگذارید و تا وقتی شکر حل بشود به آن کاری نداشته باشید. آب لیمو را به آن اضافه کنید. اینجای کار زمان خودنمایی پوست پسته‌هاست. آن‌ها را که آبکش کرده‌اید داخل این شهد بریزید و با حرارت کم زمان بدهید تا مربا بجوشد و بپزد و قوام بیابد. حدودا نیم ساعت این مرحله طول خواهد کشید.

اگر دوست دارید می‌توانید مقداری هم پسته‌ی تازه‌ی خلالی شده داخل مربا بریزید. این قسمت کاملا دلبخواهی است و اجباری در آن نیست. پس اگر می‌خواهید در مربایتان پسته هم باشد موقع خوردن پسته‌ها همه را میل نکنید! چندتایی هم برای این مرحله کنار بگذارید، جای دوری نمی‌رود!

خب! حالا وقت محک زدن شهد است. برای اینکه متوجه بشوید قوام مربای شما به اندازه است یا خیر، مقداری از شهد آن را در یک نعلبکی یا ظرف کوچک بریزید و برای دقایقی در فریزر بگذارید. بعد ظرف را تکان بدهید اگر شهد به راحتی حرکت کرد یعنی هنوز هم باید مربا روی گاز بماند تا غلظت آن بیشتر شود.

در انتها یک دمکنی روی قابلمه بگذارید و اجازه بدهید به این حالت خنک شود. یک شیشه یا چند شیشه‌ی کوچک تمیز و کاملا خشک بردارید و از مربا پر کنید و در یخچال نگه دارید کرده و نوش جان بفرمایید!

منبع: راهنماتو

برچسب ها: مربای پسته
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین