bato-adv

طرز تهیه سوپ جو با شیر خوشمزه و مجلسی + راز‌های خوشمزگی

طرز تهیه سوپ جو با شیر خوشمزه و مجلسی + راز‌های خوشمزگی
سوپ جو خامه‌ای، یکی از رایج‌ترین انواع سوپ است که در مناطقی با آب‌و‌هوای سرد سرو می‌شود.

سوپ نقش مهمی را به عنوان پیش غذا بازی می‌کند. سوپ جو خامه‌ای، اما یکی از رایج‌ترین انواع سوپ است که قبل از غذای اصلی به خصوص در مناطقی با آب‌و‌هوای سرد سرو می‌شود.

مواد لازم برای تهیه سوپ جو با شیر

جو نصف فنجان

شیر به مقدار لازم

پیاز ۱ عدد

سیر رنده شده ۲ حبه

قارچ یا تره فرنگی ۲ فنجان

هویج رنده شده نصف فنجان

کرفس یک‌چهارم فنجان

آب سبزیجات یا آب مرغ ۲ لیتر

آبلیمو ۲ قاشق

خامه ترش کم چرب نصف فنجان

گشنیز خرد شده ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

برگ بو ۲ عدد

طرز تهیه سوپ جو با شیر:

۱. مخلوط کردن مواد

اولین مرحله از طرز تهیه سوپ جو با شیر این است که روغن را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید. پیاز‌ها را تفت دهید. سیر را اضافه کنید و هم بزنید. آنقدر تفت دهید تا پیاز‌ها قهوه‌ای طلایی روشن شوند. جو، تره فرنگی یا قارچ، هویج رنده شده، کرفس، برگ بو، ادویه، نمک، فلفل را اضافه کنید و هم بزنید. چند دقیقه تفت دهید.

نکته: برای تهیه این سوپ هم می‌توانید از جو کامل استفاده کنید هم از جو پرک یا پوست کنده. اما دقت داشته باشید که زمان پخت سوپ جو با جو پوست شده کمتر است. پس اگر زمان کافی ندارید حتما از جو پرک شده استفاده کنید.

۲. اضافه کردن آب مرغ و پخت اولیه سوپ

آب مرغ را اضافه کنید و اجازه دهید به جوش بیاید بعد حرارت را کم کنید و اجازه دهید حدود یک ساعت یا بیشتر سوپ شما بجوشد تا جو بپزد و بافت بسیار نرمی پیدا کند.

۳. پخت و تهیه سوپ جو با شیر

نصف مخلوط بالا را از قابلمه خارج کنید و با استفاده از یک مخلوط‌کن دستی له کنید تا قوام یک‌دستی پیدا کند بعد دوباره آن را با سوپ باقی‌مانده مخلوط کنید.

در صورت نیاز برای غلظت بیشتر سوپ مقدار دیگری آب گوشت اضافه کنید. نمک و چاشنی را چک کنید و بعد آب‌لیمو را طبق ذائقه اضافه کنید. در نهایت مقداری سوپ را در ظرفی بریزید و با خامه ترش مخلوط کنید و دوباره به قابلمه سوپ برگردانید و هم بزنید. حالا یک قاشق غذاخوری گشنیز را داخل سوپ بریزید و در انتها سوپ خامه‌ای خود را با باقی‌مانده گشنیز تزیین کنید.

نکات تکمیلی و راز خوشمزه شدن سوپ جو با شیر

سوپ که معمولا به عنوان یک پیش غذا سرو می‌شود، یک غذای کامل است که گزینه‌ای عالی برای بیماری و ضعف بدنی است. اما تهیه آن به شکل‌های مختلف انجام می‌شود که یکی از محبوب‌ترین‌ها ترکیب جو و شیر در سوپ است.

جایگزین‌ها و تنوع مواد داخل سوپ شیر

بهتر است مواد داخل این سوپ را خوب ریز یا رنده کنید تا سوپ سبک‌تر باشد. معمولا در این غذا علاوه بر شیر از کره و گوشت مرغ هم استفاده می‌شود، اما اینجا ما هیچ گوشتی اضافه نکردیم. طرز تهیه سوپ شیر با مرغ را هم می‌توانید در کتاب کاله بخوانید. البته

اگر وگان یا گیاهخوار هستید هم می‌توانید سوپ جو را با شیر گیاهی تهیه کنید.

نکاتی برای ریختن شیر و خامه

برای ریختن شیر در سوپ بهتر است حتما شیر را از قبل کمی گرم کنید در غیر این‌صورت شیر داخل سوپ بریده بریده می‌شود. در خصوص اضافه کردن خامه هم بهتر است حتما آن را در انتهای پخت سوپ اضافه کنید. نکته دیگری که در زمان پخت سوپ جو با شیر باید دقت کنیداین است که آبلیمو را بعد از ریختن شیر و خامه اضافه نکنید؛ بهتر است یا آن را در آخرین مرحله اضافه کنید یا آن را به صورت جدا در کنار سوپ سرو کنید.

منبع: کتاب کاله

برچسب ها: سوپ جو آشپزی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین