bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۷۵۴۹۴

کاخ سفید اظهارات بایدن درباره تعویق عملیات صهیونیست‌ها را تکذیب کرد

کاخ سفید اظهارات بایدن درباره تعویق عملیات صهیونیست‌ها را تکذیب کرد
کاخ سفید صحت اظهارات منتسب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص اصرار ادعایی وی بر تعویق عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تکذیب کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲

نیویورک تایمز گزارش داد که خبرنگاران همراه بایدن در سفر شامگاه جمعه وی گفتند که رئیس جمهور به این سوال که آیا لازم است رژیم صهیونیستی عملیات زمینی مورد انتظار خود در نوار غزه را به تعویق بیندازد تا امکان آزادی گروگان‌های بیشتری را فراهم کند؟ پاسخ داد بله.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید صحت این اظهارات را تکذیب کرد و افزود که بایدن این سوال را به خوبی نشنیده و منظور او فقط تمایل خود برای آزادی گروگان‌های بیشتر بوده است.

بایدن پیشتر در پی سفر خود به اراضی اشغالی اعلام کرده بود که واشنگتن در حال مذاکره با رهبران صهیونیست در مورد گزینه‌های احتمالی برای عملیات نظامی زمینی در نوار غزه است.

به گزارش «گاردین»، «جو بایدن» در بازگشت از سفر خود به تل‌آویو در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حمله زمینی گسترده به نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی با ۳۰۰ هزار سرباز که در مرز غزه مستقر شده‌اند، گفت: «در این باره و درباره گزینه‌های جایگزین آن صحبتی طولانی داشتیم.»

وی گفت: «ارتش ما و ارتش اسرائیل در حال بررسی گزینه‌های دیگر هستند»، اما توضیحات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، در اینکه حمله زمینی به غزه قطعی باشد، ابراز تردید کرد.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری گزارش دادند که بایدن حمایت خود را از عملیات زمینی احتمالی اعلام کرده است.

برچسب ها: بز
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین