bato-adv
کد خبر: ۶۸۰۰۶۲

(ویدئو) زنی که دوستش را به فرزند خواندگی پذیرفت تا خانواده داشته باشد

(ویدئو) زنی که دوستش را به فرزند خواندگی پذیرفت تا خانواده داشته باشد
فرزندخواندگی بزرگسالان در کره جنوبی یک روزنه قانونی برای تشکیل خانواده در این کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر ۴۱ درصد خانوار‌های کره جنوبی انفرادی زندگی می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲

یک نویسنده کره جنوبی دوست بزرگسال خود را به فرزندی پذیرفت تا خانواده‌ای داشته باشد. او می‌خواهد در شرایط بیماری یا پس از مرگش کسی را در کنار خود داشته باشد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نگاه سنتی به خانواده کره جنوبی، ازدواج و نرخ پائین زاد و ولد تعریف و مفهوم خانواده را زیر سوال برده و بحث‌های زیادی را شکل داده است.

کره جنوبی یکی از پائین‌ترین نرخ‌های زاد و ولد در جهان را دارد و با کاهش نرخ ازدواج مواجه است. این یعنی افراد بیشتری در کره جنوبی به تنهایی زندگی می‌کنند و به تنهایی خواهند مرد.

"ایون سئو ران" نویسنده کره جنوبی با خوشحالی از زندگی مجردی خود لذت می‌برد تا اینکه یک مشکل اورژانسی پزشکی باعث شد تا از خانواده خود کمک بخواهد.

حالا او یک مسیر غیر متعارف در پیش گرفته و قصد دارد به صورت قانونی بهترین دوستش را به فرزندخواندگی بپذیرد.

خانواده واقعی و بیولوژیکی این زن ۴۴ ساله از او دورند و هیچ نقش فعالی در زندگی او ندارند. او ازدواج نکرده و مانند بسیاری از مردم کره جنوبی، فرزندی ندارند.

اما "ایون" یک دوست بسیار خوب دارد؛ "لی ائوری".

این زوج رابطه عاشقانه‌ای ندارند. با هم زندگی می‌کنند و مشترکا یک ملک دارند. آن‌ها با هم زندگی می‌کنند، صورت حساب‌ها را به اشتراک می‌گذارند و در طول بیماری‌ها از هم مراقبت می‌کنند.

ایون در زمان بستری شدن در بیمارستان دریافت که به کسی در کنارش نیاز دارد تا بتواند از نظر عاطفی حمایتش کند.

این نویسنده کره جنوبی در زمان بیماری می‌خواست بیمارستان اختیارات خانواده را برای دوستش "لی" قائل شود و در بدترین حالت دوستش بتواند مراسم تشییع جنازه را بدون تحمل مراحل اداری طولانی، سازماندهی کند.

ایون هیچ راهی را برای رسمی کردن رابطه خود با بهترین دوستش نداشت تا اینکه روزنه قانونی پیدا کرد: "فرزندخواندگی بزرگسالان".

او به خبرگزاری فرانسه گفت: "قانون فعلی خانواده را اساسا براساس پیوند جنسی (ازدواج) و فرزندان حاصل از آن تعریف می‌کند".

او افزود: "اما من فکر می‌کنم ارتباط عاطفی بیشترین اهمیت را دارند".

او گفت: " معتقدم وقتی با کسی هستم که در کنار او نهایت ثبات عاطفی و آرامش را حس می‌کنم، او می‌تواند خانواده من باشد".

خانواده منتخب در کره جنوبی

کره جنوبی با یکی از پائین‌ترین نرخ‌های زاد و ولد در جهان دارد و با کاهش نرخ ازدواج مواجه است. این یعنی افراد بیشتری در کره جنوبی به تنهایی زندگی می‌کنند و به تنهایی خواهند مرد.

ارقام رسمی نشان می‌دهند در ۴۱ درصد خانوار‌های کره جنوبی انفرادی زندگی می‌کنند. آماری که در دهه‌های آینده رشد خواهد کرد.
"هییونگ وو" استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه ایالتی پورتلند که روی مبحث خانواده در کره جنوبی تحقیق می‌کند، گفت: " تعریف محدود حقوقی از خانواده در کره جنوبی تا حدی مسوول این شرایط است".

ازدواج هم‌جنس‌گرایان در این کشور محافظه‌کار اجتماعی به رسمیت شناخته نمی‌شود و شکل و شمایل یک خانواده سنتی به شکل هنجار باقی مانده است.

وو افزود: این سیستم در نهایت شکل سنتی خانواده را تقویت می‌کند. "زوج‌های غیر هم جنس و معمولی، با شوهری نان آور و یک همسر خانه‌دار منعکس کننده جمعیت شناسی کنونی در کره نیستند".

"یونگ هی این" از وکلا و قانون‌گذاران کره جنوبی می‌گوید که تعداد ازدواج‌ها هر روز کمتر و کمتر می‌شود.

وی افزود: ۳.۷ ازدواج به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک رکورد کاهشی است و بسیار کم است. مردم به ارتباط نیاز دارند و این ارتباط باید از نظر قانونی معتبر باشد.

یونگ گفت: افزایش خانوار‌های تک نفر به این معنای افزایش افرادی است که خارج از ازدواج و پیوند‌های خونی زندگی می‌کنند.

یونگ لایحه‌ای را با هدف گسترش تعریف حقوقی خانواده و فراتر از مرز‌های سنتی پیشنهاد کرده است.

اما این پیشنهاد با مخالفت شدید بلوک محافظه کار و مسیحی کشور مواجه شده که استدلال می‌کند تصویب این طرح ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی می‌کند.

انجمن ارتباط کلیسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصویب این قانون "سیستم خانواده در کره را از بین می‌برد و آسیب قابل توجهی به کودکان می‌زند".

ایون نویسنده کره می‌گوید در خانواده‌ای به دنیا آمده که کره‌ای‌ها آن را به عنوان "هسته‌ای" (نرمال) می‌شناسند، با این حال او کودکی شادی نداشته است.

او گفت: "با دیدن زندگی ناخوشایند مادرم... از تصمیم به ازدواج ترس داشتم و نگران بودم که به سرنوشت مشابهی دچار شوم".

او گفت: "من خانواده جدیدی را انتخاب و ایجاد کردم و در حال حاضر حاضر با آن‌ها زندگی می‌کنم".

فرایند مسخره و آسان

ایون می‌گوید: فرآیند پذیرش دوست به طرز مضحکی آسان بود.

پذیرش فرزند از سوی یک فرد مجرد در کره جنوبی نیازمند فرآیندی است که عواملی مانند سن، ثبات مالی و محیط تربیت کودک را بررسی می‌کنند.

مواردی که در دادگاه تائید می‌شوند بسیار نادرند.

اما برای ایون پذیرفتن یک فرزند بزرگسال دیگر نیاز به پیش‌نیاز قانونی دیگری نداشت. کافی بود او از لی بزرگتر باشد، تائید مادرش را بگیرد و فرزند بیولوژیکی او نباشد.

ایون گفت که پس از ارسال مدارک و پر کردن یک فرم آسان، ۲۴ ساعته تائیدیه را گرفتند.

این نویسنده گفت این روند به قدری آسان بود که مبارزه مداوم فعالان برای به رسمیت شناختن دیگر گروه‌های جنسی و سایر اتحادیه‌های غیر سنتی، احساس "پوچی" در او ایجاد کردند.

ایون افزود کره جنوبی باید قوانین خود را اصلاح کند و به شهروندان مجرد بیشتری اجازه دهد تا خانواده‌های منتخب قانونی ایجاد کنند.

او گفت: "خانواده پیوندی است که در آن افراد صرف نظر از جنسیت یا سن به یکدیگر اعتماد و تکیه می‌کنند".

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین