bato-adv
کد خبر: ۶۸۱۵۴۷

(ویدئو) مراسم عجیب «روز جمجمه‌ها»

(ویدئو) مراسم عجیب «روز جمجمه‌ها»
مردم بولیوی «روز جمجمه‌ها» را جشن گرفتند، سنتی عجیب که ریشه در باور‌های بومیان باستان این سرزمین دارد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۹ آبان ۱۴۰۲
مراسم عجیب «روز جمجمه‌ها»

 

بولیویایی‌ها یک روز را به منظور بزرگداشت مردگان به عنوان «روز جمجمه» نامگذاری کرده و هر ساله در تاریخ هشتم نوامبر آن را جشن می‌گیرند.

به گزارش فرارو، در بین همه آداب و رسومی که بین هر قوم، قبیله و جامعه‌ای وجود دارد، برخی بیش از حد بی پایه و اساس بوده و صرفا بر مبنای خرافات‌هایی که از فرهنگ گذشتگان بر جای مانده ادامه یافته‌اند. این اعتقادات خرافی گاهی منجر به برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها عجیب و غریب در بین افراد یک جامعه انسانی می‌شود. یکی از این جشن‌های عجیب و غریب جشن روز جمجمه در بولیوی است.

این جشن به منظور بزرگداشت مردگان برگزار می‌شود که در آن مردم به خاطر خوش شانسی و امنیتی که از مردگان می‌گیرند از آن‌ها تشکر می‌کنند. این جشن یک سنت رنگارنگ است که ریشه در اعتقادات بومی باستانی دارد و هدف آن تکریم مردگان است.

این جمجمه‌ها تزئین و در گورستان عمومی یکی از شهر‌های بولیوی به نمایش در می‌آیند.

تصاویر نشان می‌دهند که در گورستانی در لاپاز بولیوی جمجمه‌ها با گل، کلاه، عینک آفتابی، سیگار و وسایل دیگر تزئین شده‌اند.

هر ساله در تاریخ هشتم نوامبر این مراسم با تزئین جمجمه عزیزان از دنیا رفته برگزار می‌شود. در این روز جشن بزرگی برپا می‌شود و مردم در آن به رقص با موسیقی، خوردن نوشیدنی و آبنبات می‌پردازند.

مردم قبل از رد کردن قبرستان لاپاز در بولیوی، جمجمه‌ها را با گل، کلاه، عینک آفتابی، سیگار و سایر وسایل تزئین می‌کنند؛ اعتقاد بر این است که جشن جمجمه‌ها ریشه در رسم Uru Chipaya دارد که باعث می‌شود اجساد عزیزان در یک سالگی مرگ آن‌ها متلاشی نشود.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین