bato-adv
روز جهانی اوریگامی؛ کاردستی محبوب ژاپنی

اوریگامی؛ هنر کاغذ و تا زدن

اوریگامی؛ هنر کاغذ و تا زدن
اوریگامی یکی از کاردستی‌های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و از ۲ کلمه ژاپنی «اوری» به‌معنای تا زدن و «کامی» به‌معنای کاغذ ساخته شده است.

شاید خبر نداشته باشید که یک روز جهانی با عنوان روز اوریگامی هم در تقویم داریم. حتما کلمه اوریگامی را شنیده‌اید و به‌احتمال زیاد یکی از انواع آن را درست کرده‌اید. فواید اوریگامی برای کودکان و بزرگسالان باعث شده چنان اهمیتی پیدا کند که برای آن یک روز جهانی هم در نظر گرفته شود.

به گزارش همشهری آنلاین، ۲۰ آبان مصادف با ۱۱ نوامبر به روز جهانی اوریگامی اختصاص دارد. اوریگامی یکی از کاردستی‌های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و از ۲ کلمه ژاپنی «اوری» به‌معنای تا زدن و «کامی» به‌معنای کاغذ ساخته شده است. تنها ابزار ساخت یک اوریگامی، یک تکه کاغذ و کمی خلاقیت است. همه اشکال در اوریگامی باید بدون چسب و قیچی و تنها با تا کردن کاغذ ساخته شوند.

هنر اوریگامی علاوه بر سرگرمی، فوایدی هم دارد که شاید ندانید. برخی از درمانگران دریافته‌اند که اوریگامی به کسانی که دارای عزت نفس پایین، اضطراب، بیش‌فعالی، اتیسم، عقب‌ماندگی ذهنی و سایر شرایط روانی هستند، کمک می‌کند. همچنین افرادی که مبتلا به افسردگی تشخیص داده شده‌اند، دریافته‌اند که اوریگامی به آن‌ها امید می‌دهد؛ به همین ترتیب، اوریگامی به کسانی که به اعتیاد مبتلا هستند کمک می‌کند که بتوانند انرژی خود را همانطور که انتظار می‌رود، خرج کنند.

امروز یادبودی هم هست برای ساداکو ساساکی، دختری که به‌خاطر بمب اتم هیروشیما، سرطان خون گرفت و شروع به ساختن هزار درنای کاغذی کرد تا سلامتی‌اش را به‌دست آورد. ژاپنی‌ها معتقدند که با ساختن هزار درنای کاغذی آرزو‌ها برآورده می‌شود، اما ساداکو قبل از مرگش ۶۴۴ درنای کاغذی ساخت. دوستش بقیه درنا‌ها را ساخت و ساداکو با ۱۰۰۰ درنای کاغذی به خاک سپرده شد. چند سال بعد مجسمه ساداکو با یک درنای طلایی در دست، در پارک صلح هیروشیما نصب شد؛ به همین دلیل امروزه «درنای کاغذی» به‌عنوان نماد بین‌المللی صلح شناخته می‌شود.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین