bato-adv
bato-adv

کاپ کیک هندونه مخصوص شب یلدا! از دستش ندی!

کاپ کیک هندونه مخصوص شب یلدا! از دستش ندی!
«شب یلدا باشه و کاپ کیک نداشته باشید؟! مگه می‌شه؟!»

یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین انواع کیک، کاپ کیک‌ها هستند. از آنجایی که سرو آن‌ها راحت است و در عین حال خوردن آن‌ها هم به نسبت آسان‌تر به حساب می‌آید مورد استقبال زیادی واقع می‌شوند. برای زیبایی میز پذیرایی هم خیلی مناسب است.

به گزارش راهنماتو، کاپ کیک مناسب شب یلدا را همه دوست دارند. جلوه‌ی قشنگ و جذاب آن باعث می‌شود برق شادی در چشم همه بدرخشد! شاید به نظر برسد یک کیک سه رنگ آن هم در تعداد زیاد کار سختی باشد. اما اگر دل به کار بدهید و این چند خط را مرور کنید متوجه خواهید شد که کاپ کیک درست کردن برای شب یلدا نه تنها سخت نیست، بلکه خیلی هم کار ساده‌ایست که تابه حال آن را برای خود دشوار می‌پنداشتید!

مواد لازم:

تخم مرغ

۲ عدد

شیر

⅓ لیوان

روغن مایع

⅓ لیوان

شکر

⅔ لیوان

آرد سفید قنادی

۱٫۵ لیوان

وانیل

نوک قاشق چایخوری

بکینگ پودر

۱ قاشق مرباخوری

رنگ خوراکی سبز و قرمز

به مقدار کافی

شکلات چیپسی

به مقدار کافی

طرز تهیه:
گام اول:

به روال تمام کیک‌ها و شیرینی‌ها در ابتدا چه باید کرد؟ تمام مواد را اندازه زده و مقابل خود روی میز بچینید. خیلی اهمیت دارد که مواد یخچالی از نیم ساعت قبل حتما با دمای آشپزخانه همسو بشوند. از آنجا که فر باید ده دقیقه تا یک ربع قبل از اینکه کیک را بپزید گرم بشود، می‌توانید فر را هم از همین حالا روشن کنید! دم شما گرم!

گام دوم:

تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل و شکر خوب هم بزنید تا یک مایع کشدار و کرم رنگ داشته باشید. حدود ۵ دقیقه زمان برای این کار کافیست. دانه‌های شکر باید خوب با تخم مرغ و وانیل مخلوط شوند تا بوی زهم تخم مرغ هم با عطر وانیل از بین برود.

گام سوم:

در این لحظه نوبت به روغن مایع می‌رسد. آن را هم با مواد مخلوط کرده و در حد ترکیب شدن با همزن برقی بزنید. بعد از روغن شیر باید عرض اندام کند! شیر را هم که با مواد هم زدید آرد و بیکینگ پودر را به صحنه بیاورید. حتما سه بار آن‌ها را الک کنید تا بافت کیک شما منسجم و نرم بشود. بعد آرام آرام آرد را به مواد کیک اضافه کنید و دیگر همزن برقی را کنار بگذارید. از لیسک یا قاشق استفاده کنید و به صورت دورانی آن را هم بزنید تا پف کیک نخوابد.

مایع به دست آمده را به دو قسمت تقسیم کنید. درنظر داشته باشید که بخشی از این مایع سبز و بخشی قرمز رنگ خواهد شد پس از آنجا که میزان قرمزی هندوانه بیشتر است مواد را نامساوی تقسیم بندی کنید!

گام چهارم:

مایه کیکی را که میزان کمتری دارد رنگ سبز و مایه بیشتر را رنگ قرمز اضافه کنید و هم بزنید تا خوب رنگ پخش بشود. قالب مافین را آماده کنید و داخل آن‌ها کپسول مخصوص بچینید.

گام پنجم:

از مواد کیک داخل کپسول‌ها بریزید! به چه صورت؟! خب اینجا نکته مهمی در میان است! ابتدا مقدار کمی از مایه سبز رنگ را داخل کپسول بریزید. مایه قرمز رنگ را داخل قیف یک بار مصرف ریخته و به صورت زیگزاگی روی رنگ سبز پخش کنید. اگر به صورت ناگهانی از مواد روی رنگ سبز بریزید سنگین شده و رنگ‌ها در هم فرو می‌روند. پس در این قسمت حوصله و صبر به خرج دهید تا خروجی کار شما واقعا یک هندوانه‌ی درست و حسابی از آب دربیاید!

گام ششم:

قالب مافین را که با مایه‌های سبز و قرمز پر کرده‌اید داخل فر بگذارید. ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا کاپ کیک‌ها خوب بپزند. با یک خلال دندان یا سیخ چوبی کوچک وسط یکی از کیک‌ها را امتحان کنید اگر از مواد کیک به آن نچسبید یعنی مافین‌های شما حاضر است.

در ظرف سرو بچینید و روی آن را با شکلات چیپسی تزیین کنید. یلدای شما مبارک و نوش جان

نکته قابل توجه:

اگر فر ندارید، ولی می‌خواهید این کاپ کیک‌ها را تهیه کنید تمام مراحل را انجام بدهید. از ابتدای کار یک قابلمه بزرگ را روی گاز بگذارید. زیر آن شعله پخش کن قرار داده و در آن را با دم کنی ببندید تا گرم شود. این حرکت حکم گرم کردن فر را دارد.

به جای اینکه از قالب مافین استفاده کنید یک سینی را که بتوانید داخل قابلمه مذکور قرار دهید آماده کرده و کپسول‌ها را روی آن بچینید و داخل قابلمه بگذارید. با این روش هم ظرف ۲۰ دقیقه کاپ کیک‌ها خواهند پخت. نوش جان

برچسب ها: کاپ کیک‌ها
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین