bato-adv
کد خبر: ۶۹۶۹۳۶

قیمت طلا در بازارهای جهانی سقوط کرد

قیمت طلا در بازارهای جهانی سقوط کرد
امروز (پنجشنبه) قیمت طلا در بازارهای جهانی، افزایش یافت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۴ دی ۱۴۰۲

قیمت طلا در معاملات آسیایی امروز (پنجشنبه) اندکی افزایش یافت، اما زیر سطح کلیدی باقی ماند، زیرا با توجه به شک و تردید‌های فزاینده در مورد اینکه فدرال رزرو دقیقا چه زمانی کاهش نرخ‌های بهره را آغاز خواهد کرد، دلار دوباره بازگشت.

به گزارش ایسنا، فلز زرد در چند روز آخر سال ۲۰۲۳، در بحبوحه خوش‌بینی فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند تا اوایل مارس ۲۰۲۴ کاهش نرخ بهره را آغاز کند، رشد قوی داشت. هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۴۳ دلار و ۶۸ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۰۵۰ دلار و ۹۵ سنت در هر اونس رسید.

طلا روز چهارشنبه افت خود را عمیق‌تر کرد، در حالی که پس از جلسه دسامبر فدرال‌رزرو، قیمت دلار افزایش یافت.

در حالی که اکثر مقامات فدرال رزرو شاهد کاهش ۷۵ واحدی نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ بودند، به نظر می‌رسد که توافق کمی در مورد زمان کاهش نرخ وجود داشته باشد. بسیاری از سیاستگذاران همچنان نیاز به سیاست پولی سختگیرانه در کوتاه مدت و افزایش عدم اطمینان در مورد چشم انداز اقتصادی ایالات‌متحده اشاره کردند.

ابزار CME Fedwatch قیمت معاملات را با شانس ۶۵ درصدی برای کاهش ۲۵ امتیازی نرخ پایه در ماه مارس نشان داد که نسبت به احتمال بیش از ۷۰ درصدی که در ابتدای هفته مشاهده شد کاهش یافت.

بر اساس گزارش اینوستینگ، انتظار می‌رود فلز زرد از کاهش نرخ بهره در سال جاری سود ببرد. در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز پنج‌شنبه کاهش بیشتری پیدا کرد که در بحبوحه فشار دلار و افزایش نگرانی‌ها در مورد چین واردکننده اصلی، ضرر‌های اخیر را افزایش داد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین