bato-adv
داده‏‏‌های جهانی بازار گردشگری برای سال جدید تحلیل شد

دو سبک ‏‏‌محبوب مسافرت‏‏‌های ۲۰۲۴

دو سبک ‏‏‌محبوب مسافرت‏‏‌های ۲۰۲۴
شرکت بین‌المللی تجزیه و تحلیل سفر‌های هوایی با تحلیل دقیق رفتار مسافران برآورد می‌کند که در سال‌جاری گردشگران هفت روند اصلی را دنبال خواهند کرد که دو سبک سفر‌های خانوادگی و در عین حال در مدت زمانی طولانی‌تر به سبک موردعلاقه و محبوب مسافران تبدیل خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۵ دی ۱۴۰۲

با پایان یافتن سال ۲۰۲۳، متخصصان صنعت سفر و گردشگری درباره سال ۲۰۲۴، امیدوار هستند که سالی آرام و باثبات را پشت سر بگذارند و با بازگشت زندگی به روال عادی پس از کووید-۱۹، کسب و کار‌ها در این بخش باید برای سال‌جاری به خوبی آماده باشند.

به گزارش دنیای اقتصاد، شرکت بین‌المللی تجزیه و تحلیل سفر‌های هوایی فورواردکیز (ForwardKeys)، در گزارشی چشم انداز خود را از شیوه سفر‌ها عنوان کرد، که بر اساس این گزارش، تجزیه و تحلیل داده‌های دقیق بلیت برای سال ۲۰۲۳، بینش‌های متعددی را در مورد تغییر ترجیحات و رفتار‌های سفر در سراسر جهان نشان می‌دهد. این روند‌ها بر اهمیت دسترسی به داده‌های دقیق در توانمندسازی اپراتور‌های گردشگری برای مسافران آگاه و شناسایی فرصت‌های نوظهور در بخش‌های خاص سفر تاکید می‌کند. فورواردکیز با تحلیل دقیق رفتار مسافران برآورد می‌کند که در سال‌جاری گردشگران هفت روند اصلی را دنبال خواهند کرد که دو سبک سفر‌های خانوادگی و در عین حال در مدت زمانی طولانی‌تر به سبک موردعلاقه و محبوب مسافران تبدیل خواهد شد.

انتخاب سفر‌های کمتر، اما طولانی‌تر

هزینه سفر در حال افزایش است و مردم بیشتر از اثرات زیست محیطی سفر‌های هوایی آگاه شده اند و سفر‌های داخلی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. علاوه بر این، همه‌گیری، منجر به تغییر ترجیحات مسافران از سفر‌های کوتاه مکرر به سفر‌های طولانی‌تر و معنادارتر شده است. در نتیجه، محبوبیت سفر‌های کوتاه (۱ تا ۳ شب) در سطح جهان در مقایسه با سفر‌های متوسط (۴تا۱۳ شب) و سفر‌های طولانی (۱۴ شب) ۴‌درصد کاهش یافته است. این خبر خوبی برای مقاصدی است که هدفشان جذب بازدیدکنندگان پایدارتر و تاثیرگذارتر است و در عین حال سفر‌های با آلایندگی کمتر برای محیط‌زیست را تبلیغ می‌کنند.

رونق سفر‌های خانوادگی و دسته‌جمعی

تجربیات مشترک برای بسیاری از مسافران مهم است، این باعث شده که گردشگران انعطاف و تمایل بیشتری به سفر‌های خانوادگی ۳تا ۵ نفره نشان دهند. این افزایش را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ می‌توان به وضوح مشاهده کرد. چنان که سفر‌های خانوادگی در همه مناطق به ویژه در قاره آمریکا از سطح سال ۲۰۱۹ پیشی گرفته و سریع‌ترین بهبود را داشته است. البته اگرچه سفر‌های دونفره بهبودی کندتری را نشان می‌دهد، اما سفر زوجین پس از سفر‌های خانوادگی دومین بخش منعطف در هر منطقه است و فقط با اختلاف بسیار کمی پس از سفر‌های گروهی خانوادگی در آسیا-اقیانوسیه و قاره آمریکا قرار دارد.

سبقت تجمل گرایی از اقتصاد

بهبود تقاضا برای تجارب سفر‌های لوکس از گزینه‌های سفر معمولی به ویژه در منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) پیشی گرفته است. اما در قاره آمریکا و خاورمیانه، جایی که از این مرحله عبور کرده است، بهبود تقاضا برای کلاس‌های کابین ممتاز عملکرد بهتری نسبت به صندلی‌های اقتصادی داشته است. این سفر‌های لوکس در حالی تحقق می‌یابند که نگرانی‌های گسترده‌ای درباره هزینه زندگی وجود دارد، اما مصرف‌کنندگان با درآمد‌های بالا در برابر فشار قیمت‌گذاری همچنان منعطف هستند.

دورکاری و رونق سفر خارج از فصل

به طور معمول، الگو‌های سفر تحت‌تاثیر آب و هوا و برنامه‌های کاری یا مدرسه قرار می‌گیرد و در نتیجه فصول اوج و خارج از پیک قابل پیش‌بینی است. با این حال، به دلیل محبوبیت فزاینده کار از راه دور یا ترکیبی، افراد خاصی این آزادی را دارند که در طول سال سفر کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از قیمت‌های پایین‌تر در فصل‌های خارج از فصل و مقاصد شلوغ استفاده کنند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۳، انتظار می‌رفت که زوج‌ها در ایالات متحده در ژانویه تا مه و سپتامبر تا دسامبر عملکرد بهتری در سفر‌ها نسبت به فصل تابستان داشته باشند.

زمان بازگشت به پیشاکرونا

حال که دنیا از بحران کرونا عبور کرده، دیگر رفتار مسافران برای رزرو سفر‌ها مشروط به محدودیت‌های سفر نیست و اعتماد مصرف‌کنندگان به سفر‌های امن دوباره احیا شده است. الگو‌های رزرو امسال منعکس‌کننده رفتار پیش از همه‌گیری مسافران در اروپا و خاورمیانه است، تا جایی که میزان رزرو برای سال ۲۰۲۳ برابر با سال ۲۰۱۹ بوده است. در آسیا و اقیانوسیه و آمریکا این روند بهبودی اندکی کندتر بود که می‌توان آن را ناشی از فشار قیمت‌ها دانست. این باعث شده تا میانگین میزان رزرو‌ها در حال حاضر ۵ روز بیشتر از پیشاکرونا باقی بماند. اگرچه روند کلی به سمت برابری است.

آینده دیجیتالی آژانس‌های مسافرتی

چشم انداز از آینده آژانس‌های مسافرتی نشان می‌دهد که با دیجیتالی شدن سفر‌ها و صنعت گردشگری، شرایط به نفع این فعالان گردشگری خواهد بود. در طول همه‌گیری کووید-۱۹، تغییر قابل‌توجهی به سمت رزرو مستقیم با خطوط هوایی رخ داد. در سال ۲۰۲۳، در حالی که رزرو‌های مستقیم همچنان محبوب هستند، اما با رشد در سهم رزرو از طریق آژانس‌های مسافرتی در سال ۲۰۲۲، این شیوه شروع به چرخش کرده است. اگرچه این امر دلگرم‌کننده است، اما در این مرحله هنوز مشخص نیست که آژانس‌های مسافرتی تا چه حد ادامه خواهند داد. برای بازیابی سهم بازار آنچه واضح است، این است که آژانس‌های آنلاین بهتر از مشابه‌های خود بهبود می‌یابند. این امر در واقع، منعکس کننده روند‌های تجاری گسترده‌تر است.

فاکتور تغییرات آب و هوایی

در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهد تغییراتی جدی در انتخاب مقاصد و تغییر مقاصد از سوی گردشگران خواهیم بود. بر اساس این گزارش، در حالی که تابستان ۲۰۲۳ شاهد گرمایش شدید، آتش‌سوزی و سیل در نیمکره‌شمالی بود، تاثیر رویداد‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی بر سفر تاکنون محدود بوده است. پس از حوادثی مانند آتش سوزی‌های رودز، الگو‌های خرید بلیت ظرف یک ماه به سطح عادی بازگشتند. با این حال، انتظار می‌رود تغییرات اقلیمی در درازمدت، ترجیحات سفر را به طور قابل‌توجهی تغییر دهد، زیرا افزایش دمای پیش‌بینی شده تقاضای تابستان را در مقاصد گرم‌تر کاهش می‌دهد و جذابیت مناطق خنک‌تر را افزایش می‌دهد.

برچسب ها: سبک مسافرت
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین