bato-adv
کد خبر: ۷۰۲۰۲۱

(ویدئو) تعطیلی مرتفع‌ترین پیست اسکی؛ اینجا برای باریدن برف دعا می‌کنند

(ویدئو) تعطیلی مرتفع‌ترین پیست اسکی؛ اینجا برای باریدن برف دعا می‌کنند
متخصصان گردشگری می‌گویند که در گلمرگ، رزرو هتل تا سه چهارم کاهش یافته است و صد‌ها راهنما و راننده اسکوتر در زیر نور آفتاب به انتظار نشسته اند و برای باریدن برف دعا می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲

 

فرارو- زمستان در هیمالیا باید به معنای پوشاندن برف باشد، و برای گلمرگ در کشمیر تحت مدیریت هند، یکی از مرتفع‌ترین پیست‌های اسکی در جهان، این معمولاً به معنای هزاران گردشگر است.

به گزارش فرارو، امسال، اما خبری از برف نیست. کارشناسان می‌گویند که شیب‌ها قهوه‌ای و برهنه هستند، که نمونه‌ای واضح از تاثیر آب و هوای شدید ناشی از گرم شدن سریع سیاره است.

کمبود برف نه تنها صنعت اسکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه تأثیر نگران کننده‌ای بر کشاورزی، پایه اصلی اقتصاد کشمیر، دارد.

مبشیر خان، مجری تور‌های ماجراجویانه، که برنامه‌های عروسی خود را به حالت تعلیق درآورده است، گفت: با دیدن این گلمرگ بدون برف، هر روز احساس گریه می‌کنم.

مجید بخشی که به گردشگران خدمات هلی اسکی ارائه می‌دهد، گفت: در ۲۰ سال کارم در اینجا، این اولین بار است که در ماه ژانویه در گلمرگ برفی نمی‌بینم.

حمید مسعودی مدیر یک هتل در گلمرگ نیز گفت: مهمانان ما عمدتا اسکی باز هستند و همه آن‌ها رزرو خود را لغو کرده اند. کسانی که با وجود برف نبودن می‌آیند نیز ناامید هستند.

شکیل رومشو استاد آب و هوا از دانشگاه کشمیر، گفت: طلسم خشک فعلی یک رویداد شدید آب و هوایی است که پیش‌بینی می‌شود در آینده شدیدتر و مکررتر شود.

متخصصان گردشگری می‌گویند که در گلمرگ، رزرو هتل تا سه چهارم کاهش یافته است و صد‌ها راهنما و راننده اسکوتر در زیر نور آفتاب به انتظار نشسته اند و برای باریدن برف دعا می‌کنند.

بخشی گفت: اکثر خارجی‌هایی که عمدتاً برای اسکی می‌آیند، این کار را لغو کرده‌اند. من تاکنون حدود ۷۰ درصد از رزرو‌ها را از دست داده ام.

تفرجگاه هیمالیا که در ارتفاع ۲۶۵۰ متری (۸۶۹۴ فوت) قرار دارد، همچنین پادگان ارتش هند در ارتفاع بالا است که در نزدیکی خط کنترل بسیار نظامی شده، که کشمیر مورد مناقشه را بین هند و پاکستان تقسیم می‌کند، واقع شده است.

به گفته مقامات هواشناسی، کشمیر باران اندکی را ثبت کرده است و دمای هوا از پاییز سال گذشته حدود شش درجه سانتیگراد (۴۲.۴ درجه فارنهایت) بالاتر از حد نرمال است. ماه گذشته، بارندگی در سرتاسر کشمیر نسبت به سال‌های گذشته ۸۰ درصد کاهش داشت. گلمرگ چند بارش برف داشت، اما خیلی زود آب شد.

وزارت علوم زمین هند در گزارشی در سال ۲۰۲۰ گفت که آن‌ها انتظار دارند هیمالیا و کشمیر به ویژه در معرض گرم شدن دما باشند.

در اوایل این ماه، سازمان جهانی هواشناسی سازمان ملل اعلام کرد که میانگین سالانه دمای جهانی در سال ۲۰۲۳، ۱.۴۵ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن (۱۸۵۰-۱۹۰۰) بوده است که گرم‌ترین سال ثبت شده است.

در کشمیر، تأثیر آن واضح است. چشم انداز کاسه‌ای شکل گلمرگ که مورد علاقه گردشگران برای برف در زمستان و چمنزار‌های گل در بهار است، قهوه‌ای و تاریک است.

فراتر از فروپاشی صنعت اسکی، بسیاری در این منطقه از نظر اکولوژیکی شکننده نگران کمبود آب قریب الوقوع هستند که تأثیر بالقوه وخیمی بر کشاورزی خواهد داشت.

تحقیقات نشان می‌دهد که کشمیر خشکی‌های مکرر و طولانی‌تر را تجربه خواهد کرد که در دهه‌های آینده بدتر می‌شود.

برچسب ها: کشمیر برف و باران
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین