bato-adv
از رادیاتور شوفاژ گرفته تا محافظ سر مسواک

چه چیزی خانه تان را بدبو می‌کند؟ / نواحی مملو از کثیفی پنهان در خانه و نحوه برطرف سازی آن

چه چیزی خانه تان را بدبو می‌کند؟ / نواحی مملو از کثیفی پنهان در خانه و نحوه برطرف سازی آن
"لینزی کرومبی" که در بریتانیا با لقب "ملکه تمیزی" شناخته می شود به طور منظم در برنامه های صبحگاهی تلویزیونی در آن کشور حضور می یابد و درباره نحوه نظافت توصیه هایی را ارائه می کند. او می گوید:"چیزهای کوچکی که هرگز به آن فکر نمی‌کنید مانند محافظ سر مسواک می ‌توانند باعث ایجاد بوی وحشتناک شوند".

فرارو- آلودگی در نقاط مختلف خانه همواره برای مان قابل رویت نیست اما می تواند باعث ایجاد بوی ناخوشایندی شود از بوی کپک زدگی گرفته تا بویی کاملا وحشتناک. بسیاری از کثیفی ها به راحتی قابل تشخیص هستند اما برخی از موارد ناخوشایند مانند مبل های آغشته به خرده بیسکوئیت یا چیپس یا پادری حمام می توانند از توجه دور بمانند.

به گزارش فرارو به نقل از سان، لینزی در ادامه به مکان هایی در خانه اشاره می کند که ممکن است کم تر متوجه آن بوده باشید اما می توانند در کثیفی و ایجاد بوی بد در خانه تان نقش داشته باشند:

1-پادری مقابل حمام

مرطوب است، بد بو است، اغلب به مدت شش ماه شسته نمی شود. خیر، منظورم یک نوجوان نیست بلکه پادری مقابل حمام است! آب چکیده شده از آن اگر روی زمین باقی ماند و جریان هوا نیز در اطراف پادری وجود نداشته باشد می تواند بوی بد کپک زدگی را ایجاد کند.

2-مراقب محافظ سر مسواک باشید

پس از مسواک زدن از محافظ  مسواک غافل نشوید. هنگام مسواک زدن، باکتری های دست های شما به دسته منتقل می شود و قطرات بزاق از دسته بیرون می ریزد. با گذشت زمان و قرار گرفتن آن قطرات در انتهای لیوانی که مسواک را در آن قرار می دهید و در فضای بسته محافظ مسواک بوی بدی ایجاد می شود. در نتیجه، لیوانی که مسواک را درون آن قرار می دهید و محافظ سر آن را با مواد ضد عفونی کننده بشوئید.

3-دیوارهای پشت توالت را بپوشانید

چند نفر را دیده اید که خم شده و دیوارهای پشت توالت (توالت فرنگی) را تمیز کرده باشند؟ افراد زیادی این کار را انجام نمی دهند. با این وجود، دیوار پشت توالت یکی از کثیف ترین مکان های خانه است زیرا  زیرا آب و سایر مایعات می‌توانند در آنجا پاشیده شوند و خیلی زود بوی بدی از آنجا پخش می شود. لوله های زیر توالت نیز در معرض گرد و غباری کثیفی قرار دارند و اکثرا تمیز کردن آن را فراموش می کنیم.

4-خرده های لابلای مبل را فراموش نکنید

معمولا خرده های چیپس یا بیسکوئیت لابلای شکاف های مبل جمع می شوند. هم چنین، در صورت امکان هر چند وقت یکبار روکش های کوسن را بردارید و آن را با آب سرد شستشو داده و بگذارید در هوای آزاد خشک شود. لابلای شکاف های مبل را با جاروبرقی تمیز کنید.

اگر بخارشوی دارید آن را حدود 30 سانتی متر بالای مبل نگه دارید تا میکروب ها از بین بروند. برای تمیز کردن یک قطره مایع لباسشویی را به آب گرم اضافه کنید، یک پارچه میکروفیبر بردارید و بر روی ناحیه آلوده شده بکشید. سپس یک پارچه تازه و آب گرم بردارید تا باقیمانده محصول را پاک کنید. سپس یکی از پنجره ها را باز کنید تا مبل تمیز شده در معرض هوای بیرون قرار گرفته خشک شود و سپس از اسپری خوشبو کننده پارچه استفاده نمایید.

5-کف صندلی نقطه حساسی می باشد

شما احتمالا بخش بالایی صندلی را تمیز می کنید اما آیا آن را وارونه می کنید تا بخشی از آن که با زمین در تماس است را نیز بشوئید؟ بخش زیرین صندلی به نوعی آهنربای گرد و غبار است. اگر کسی مقداری سس گوجه فرنگی بریزد و به مدت شش هفته بر روی بخش زیرین صندلی بوده باشد یا اگر بچه ها انگشتان چسبناک و پوشیده از غذای خود را به دور پایه صندلی مالیده باشند باعث ایجاد بو می شود. در نتیجه، صندلی ها را با مواد عفونی کننده تمیز نمایید. اگر صندلی شما فلزی نمی باشد برای رفع لکه های ناشی از زنگ زدگی روی آن سس کچاپ قرار دهید! بگذارید 15 دقیقه بماند و نتایج دیوانه کننده آن را ببینید.

6-به هود آشپزخانه توجه داشته باشید

هودهای اجاق گاز دور از دید و اغلب دور از ذهن هستند. اکثر افراد متوجه نمی شوند که فیلترهای هود همه آن بوها را از آشپزی شما می گیرند اما اگر همان هود را تمیز نکنید تغیر رنگ آن را مشاهده خواهید کرد و حتی ممکن است بوی بدی بدهد. هرگونه چسبندگی بر روی هود بدان معناست که نیاز به تمیز کردن دارد. برای تمیز کردن هود آب همراه با سرکه به عنوان محلول ضد عفونی کننده عمل می کند. برخی از هودها قابلیت جدا شدن و قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی را دارند و پس از آن تمیز شده و مانند روز اول شان بیرون می آیند.

7-دریچه های هوا را باز کنید

گرد و غبار می تواند دریچه های هواکش را مسدود کند بدان معنا که بوها نمی توانند به راحتی از ان خارج شوند. برخی خانه ها دارای هواکش در حمام هستند. سعی کنید هر چند وقت یکبار آن را تمیز کنید تا مجبور نباشید با بقایای حشرات آویزان شده بر روی آن مواجه شوید! می توانید گرد و غبار را با سشوار پاک کنید یا بخارشوی را دور آن قرار دهید.

8-مراقب راهرو و ورودی خانه باشید

قفسه ‌های کفش مملو از وسایل بدبو، پادری مرطوب جلوی در و کت های انباشته شده روی نرده ها و راهروها می توانند  پناهگاهی برای بوهای تند باشند. هم چنین، فرش ها نیز می توانند جذب کننده بوهای بد و لکه هایی باشند که خود باعث ایجاد بو می شوند. با استفاده از یک محصول تمیز کننده فرش هرگونه لک را از بین ببرید و با یک خوشبو کننده پارچه آن را تمیز کنید. یک سبد کنار در بگذارید تا مهمانان کفش‌ های خود را در آن قرار دهند و فضایی را برای آویزان کردن کت های شان در نظر بگیرید. هم چنین می توانید از یک شمع معطر در راهرو و ورودی خانه تان استفاده نمایید.

9-رادیاتورهای را تمیز کنید

در این فصل از سال که سیستم گرمایشی فعال است اطمینان کسب کنید که رادیاتورها به خوبی کار می کنند. بچه ها به طور خاص تکه های غذایی و ساندویچ های نیمه خورده شده را لابلای رادیاتور شوفاژ می ریزند. زمانی که این ذرات مدتی طولانی در آنجا قرار دارند بوی بدی ایحاد می کنند. از سشوار برای بیرون ریختن گرد و غبار رادیاتور استفاده کنید. هم چنین، شما می توانید برس های تمیز کننده رادیاتور را تهیه کنید. یک تشت پلاستیکی بزرگ بگیرید و آن را زیر رادیاتور خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که گرمایش رادیاتورغیر فعال است سپس آب (لازم نیست داغ باشد) را روی رادیاتور بریزید تا آلودگی های احتمالی آن پاک شده و درون تشت پلاسیتیکی ریخته شود.

 

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین