bato-adv

رقیب کُره ای «شاهد» از راه می‌رسد

رقیب کُره ای «شاهد» از راه می‌رسد
کره‌جنوبی در حال رونمایی از یک سیستم پهپادی جدید است که برای رهگیری پهپاد‌ها در فواصل ۳۰ کیلومتری توسعه یافته است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

استفاده از وسایل نقلیه هوایی کوچک بدون سرنشین (پهپاد) برای رهگیری اهداف، برنامه جدیدی نیست؛ پهپاد کم‌هزینه و پرتاب ریلی «Coyote» از «RTX» در ایالات متحده، برجسته‌ترین سلاح از این نوع هستند که در ابتدا به عنوان یک پهپاد مدولار برای اهداف مختلف از جمله شناسایی، حمله و پرتاب زیردریایی توسعه یافتند.

بعداً با اتصال یک موتور موشک کوچک به یک رهگیر تبدیل شدند که قیمت آن از ۱۰۰۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰۰۰ دلار در هر واحد تخمین زده شدند که آن را به یکی از رهبران بازار در پهپاد‌های جنگی تبدیل کردند. اخیراً ارتش ایالات متحده قرارداد جدیدی را برای ۶۰۰ فروند رهگیر کایوت منعقد کرده‌است.

به گزارش خبرآنلاین، انتظار می‌رود سیستم جدید ضد پهپاد کره‌ای مشابه و مبتنی بر یک تریلر تخصصی مجهز به ماژول‌های پرتاب کننده لوله برای پهپاد‌های رهگیر باشد. با شناسایی یک پهپاد دشمن، یک پهپاد رهگیر بلافاصله از کانتینر پرتابگر برای رهگیری پرتاب می‌شود.

پهپاد رهگیر به رادار شناسایی و خط انتقال داده متصل به تجهیزات کنترل زمینی مجهز است. رادار شناسایی قبل از نزدیک شدن به پهپاد متخاصم، از طریق کانال انتقال داده، پهپاد رهگیر را از موقعیت پهپاد دشمن مطلع می‌کند. هنگامی که به اندازه کافی نزدیک می‌شود، سیستم هدایت الکترواپتیکال/مادون قرمز (EO/IR) نصب شده بر روی سر پهپاد رهگیر، پهپاد را تا انتهای آن دنبال می‌کند و از طریق خود منفجره آن را رهگیری می‌کند.

به گفته آژانس توسعه دفاعی (ADD)، توسعه این پروژه در سه ماهه چهارم سال گذشته آغاز شد و به زودی بررسی طراحی پایه (PDR) تکمیل خواهد شد و پس از آن بررسی طرح تفصیلی (CDR) انجام می‌شود. پس از اتمام پرواز پهپاد رهگیر که انتظار می‌رود در پاییز امسال انجام شود، قرار است تا نیمه دوم سال آینده آزمایش‌های رهگیری با یک پهپاد واقعی انجام شود. آزمایش رهگیری همچنین شامل هدف قرار دادن یک پهپاد کوچک خواهد بود.

برچسب ها: پهپاد کره‌جنوبی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین