bato-adv
کد خبر: ۷۱۱۷۲۹

(ویدئو) کشف بزرگترین آناکوندای جهان در اعماق آمازون

(ویدئو) کشف بزرگترین آناکوندای جهان در اعماق آمازون
به تازگی گروهی از دانشمندان موفق به مشاهده بزرگترین آناکوندای سبز در اعماق آب‌های آمازون شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲

 

فرارو- گروهی از دانشمندان دانشگاه کوئینزلند یک گونه غول پیکر آناکوندا را که تصور می‌شود بزرگترین گونه در جهان است در اعماق آمازون اکوادور کشف کرده اند. 

به گزارش فرارو، گروهی از دانشمندان به سرپرستی پروفسور برایان فرای، با کمک مردم بومی هوآئورانی، گونه‌ای تقریباً ۱۰ میلیون ساله را کشف کردند. 

فرای گفت: اندازه این موجودات باشکوه باورنکردنی بود. یک آناکوندای ماده که با آن روبرو شدیم، طول حیرت‌انگیز ۶.۳ متر (۲۰.۸ فوت) داشت. 

وی گفت: دعوت پنتی بایهوا، رئیس هواورانی برای ورود به قلمروشان در آمازون اکوادور یکی از معدود مواردی بود که از زمان اولین تماس این قبیله در سال ۱۹۵۸ اعطا شد. 

او افزود: تیم ما یک دعوت نادر دریافت کرد - برای کاوش در منطقه و جمع‌آوری نمونه‌هایی از جمعیت آناکوندا. 

رئیس بایهوا، تیم فرای را در جستجوی ۱۰ روزه برای یافتن آناکوندا‌هایی که برای قبیله مقدس می‌دانند، رهبری کرد. 

فرای گفت، این تیم قایق‌ها را به پایین رودخانه در منطقه بامنو بردند و در آنجا یافتند که چند آناکوندا در کمین شکار بودند. 

فرای گفت: کلید درک این کشف، تفاوت در محدوده جغرافیایی گونه‌های آناکوندا است. 

آمازون دو حوضه مجزا دارد. حوضه بزرگتر در جنوب (برزیل، بولیوی، پرو و بخش‌هایی از گویان فرانسه) محل زندگی آناکوندای سبز است که آناکوندای سبز شمالی از آن می‌آید. حوضه کوچکتر در شمال (کلمبیا، اکوادور، گویان، سورینام، ترینیداد، ونزوئلا و بخش‌هایی از گویان فرانسه) خانه آناکوندای سبز شمالی تازه کشف شده است. 

فرای گفت: این دو گونه از نظر ژنتیکی ۵.۵ درصد با هم تفاوت دارند. این کاملاً قابل توجه است - اگر بخواهیم مورد مقایسه قرار دهیم، تفاوت انسان‌ها با شامپانزه‌ها تنها حدود ۲ درصد است. 

گزارش‌های حکایتی از مردم هوآئورانی از دیگر آناکوندا‌ها در منطقه به طول بیش از ۷.۵ متر (۲۴.۶ فوت) و وزن حدود ۵۰۰ کیلوگرم (۱۱۰۲ پوند) وجود دارد. 

فرای می‌گوید که کار تیمش در آمازون هنوز انجام نشده است. 

تیم فرای امیدوار است بر تولید مثل آناکوندای سبز شمالی نظارت داشته باشد تا بینش بیشتری در مورد سلامت اکوسیستم به دست آورد.

وی گفت: اکتشافات آتی ما بر جمع آوری و تجزیه و تحلیل خاک، آب و نمونه‌های بیولوژیکی متمرکز خواهند شد و از تکنیک‌های پیشرفته برای ردیابی مسیر‌های این آلاینده‌ها استفاده می‌کنند. 

فرای به اشتراک گذاشت، اگرچه آینده این گونه تازه کشف شده ناامن است، سفر در جنگل پر از شگفتی بود، حتی در جایی که چالش‌هایی وجود داشت. 

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین