bato-adv
کد خبر: ۷۱۳۵۸۵

چراغ سبز ویژه بانک مرکزی به بانک مسکن

چراغ سبز ویژه بانک مرکزی به بانک مسکن
بانک مسکن بر اساس مصوبه هیات عامل بانک مرکزی توانست ۱۰ همت خط اعتبار‌ی از بانک مرکزی دریافت کند که نرخ سود آن ۱۰ درصد است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲

بانک مسکن نیز به جمع دریافت‌کنندگان خط اعتباری از بانک مرکزی اضافه شد.

به گزارش اکوایران، تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد طی ۱۱ ماهه نخست امسال بیش از ۱۷۸ همت خط اعتباری به ۶ بانک دولتی و دو بانک غیردولتی شامل بانک کشاورزی، سپه، تجارت، صادرات، رفاه کارگران، ملی، صنعت و معدن و مسکن پرداخت شده است.

مهم‌ترین علت استقراض و اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی در جهت رفع ناترازی و کسری نقدینگی است، میزان این استقراض در سال گذشته به سطحی رسید که در بودجه ۱۴۰۲، بانک مرکزی موظف شد به صورت ماهانه میزان مانده خط اعتباری پرداخت شده به بانک‌ها را افشا و برای عموم منتشر کند.

از خرداد ماه امسال پرداخت خطوط اعتباری از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها آغاز شده و هشت بانک کشور تا پایان بهمن ماه توانسته‌اند از بانک مرکزی استقراض کنند. آمار‌ها نشان می‌دهد طی ماه‌های مرداد، آذر و دی ماه هیچ خط اعتباری به بانک‌ها داده نشده، اما در بهمن ماه پرداخت خطوط مجدد از سر گرفته شده است.

بیشترین میزان پرداخت خط اعتباری از ابتدای سال جاری مربوط به تیر ماه امسال بوده، به طوری که طی این ماه بانک‌ها بیش از ۱۰۳ همت خط اعتباری از بانک مرکزی دریافت کردند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین