bato-adv

(ویدیو) دسر ترکیه‌ای با عطر پرتقال

(ویدیو) دسر ترکیه‌ای با عطر پرتقال
این دسر ترکیه‌ای فوق‌العاده خوشمزه و راحت است و عطر پرتقال قشنگ مست‌تان می‌کند؛ پس حتماً این فیلم را تا آخر ببینید تا یک لوکوم پرتقالی خوشمزه درست کنید.

در این ویدیو آموزش طرز تهیه لوکوم پرتقالی خوشمزه را خواهید دید.

مواد لازم

آب پرتقال طبیعی: ۲ لیوان

شکر: نصف لیوان

نشاسته: ۲ قاشق غذاخوری سرپر

رنده پوست یک عدد لیمو

زنجبیل تازه رنده شده: یک قاشق چای‌خوری

وانیل: یک قاشق چای‌خوری

کره: ۱۰ گرم

پودر نارگیل

طرز تهیه:

آب پرتقال‌هایمان را می‌گیریم و از صافی رد می‌کنیم. بعد به آن شکر و نشاسته را اضافه می‌کنیم که هم می‌توانید از نشاسته گندم و هم از نشاسته ذرت استفاده کنید. زست لیمو و زنجبیل را هم اضافه می‌کنیم و روی حرارت کم می‌گذاریم و مرتب هم می‌زنیم تا غلیظ شود. تقریبا نیم ساعت طول می‌کشد تا نشاسته کامل بپزد و طعم خامی نداشته باشد.

در آخر وانیل و کره را اضافه می‌کنیم. وقتی به غلظت مناسب رسید (غلیظ‌تر از فرنی) در ظرف مان که کمی چربش کردیم می‌ریزیم. سه، چهار ساعت در یخچال می‌گذاریم تا کامل ببندد. بعد روی سطح کارمان پودر نارگیل می‌ریزیم و ظرف را رویش برمی گردانیم. خیلی هم راحت از ظرف جدا می‌شود. رویش پودر نارگیل می‌ریزیم و همه جایش پخش می‌کنیم. در آخر هم با چاقو به هر شکل و اندازه‌ای که دوست دارید برش بزنید.

به همین راحتی لوکوم پرتقالی خوشمزه مان با عطر و طعم خوب زست لیمو و زنجبیل آماده شده و تا چند روز هم می‌توانید در  یخچال نگه دارید و از خوردنش کنار چای لذت ببرید.

 
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین