bato-adv
کد خبر: ۷۱۵۰۶۲

دور دومی‌های انتخابات تهران از کدام لیست‌ها هستند؟

دور دومی‌های انتخابات تهران از کدام لیست‌ها هستند؟
با اتمام شمارش آرای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ۱۴ نفر مستقیما به بهارستان رفتند و ۱۶ نفر مابقی را رقابتی نفس‌گیر در دور دوم با حضور ۳۲ نفر از ۳ لیست انتخاباتی که بیشترین آرا را کسب کرده باشند، تعیین می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

با اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور، وضعیت انتخابات مجلس در همه حوزه‌های انتخابیه مشخص شد که حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس آخرین حوزه انتخابیه‌ای بود که نتایج شمارش آرا در آن نهایی شده است.

به گزارش ایرنا، بر این اساس ۱۴ نفر نخست منتخبان رأی دهندگانی تهرانی توانستند مستقیما کرسی‌های سبز مجلس شورای اسلامی را کسب کنند و برای تعیین ۱۶ کرسی باقی مانده نیز ۳۲ نفر از نامزد‌هایی که آرای بیشتری دارند، اردیبهشت سال آینده در دومین دور انتخابات مجلس دوازدهم به رقابت می‌پردازند.

این ۳۲ نفر همگی از میان ۳ لیست اصلی حوزه انتخابیه تهران شامل شورای ائتلاف (شانا)، امناء و صبح ایران خواهند بود که اعضای اختصاصی و مشترک هر کدام از این لیست‌های انتخاباتی به شرح زیر است: با این حساب ۱۳ منتخبی که در دور دوم انتخابات در میدان رقابت حاضر می‌شوند، اعضای اختصاصی لیست شانا (شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب)، ۴ منتخب نیز از اعضای اختصاصی لیست امنا (ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب) و ۴ منتخب هم از اعضای اختصاصی لیست صبح ایران (لیست منتسب به رائفی پور) هستند.

۱۱ منتخب دیگر هم میان دو لیست امنا و صبح ایران مشترکند.

دور دومی‌های انتخابات تهران از کدام لیست‌ها هستند؟

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین