bato-adv

ترمیم سریع‌تر بافت‌های آسیب‌دیده با پانسمان کلاژن ایران‌ساخت

ترمیم سریع‌تر بافت‌های آسیب‌دیده با پانسمان کلاژن ایران‌ساخت
محمود قفقازی اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان با شناخت خلأ‌ها و نیاز‌های کشور، پس از هشت سال پژوهش و تحقیق به فناوری‌های پیشرفته‌ای در زمینه طراحی و تولید محصولات پیشرفته درمان زخم دست‌یافته است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی موفق شدند با تولید پانسمان ماتریکس کلاژن که شباهت ساختاری زیادی به بافت پوست دارد، ترمیم زخم‌های بیماران را سرعت ببخشند.

به گزارش ایسنا، محمود قفقازی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به فعالیت این شرکت دانش‌بنیان در حوزه محصولات پیشرفته ترمیم زخم اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان با شناخت خلأ‌ها و نیاز‌های کشور، پس از هشت سال پژوهش و تحقیق به فناوری‌های پیشرفته‌ای در زمینه طراحی و تولید محصولات پیشرفته درمان زخم دست‌یافته است.

وی با اشاره به تولید این پانسمان افزود: این پانسمان پیشرفته با ساختار شبیه پوست انسان، به وسیله زیست‌پلیمر‌های به کار رفته در ساختار پانسمان از قبیل کلاژن و مدیریت رطوبت، منجر به تسریع روند درمان زخم می‌شود.

این فعال فناور، با بیان این‌که نوآوری منحصر به‌فرد طراحی و تجاری سازی شده است، ادامه داد: پانسمان ماتریکس کلاژن با تکیه بر روزآمدترین دستاورد‌های علمی جهان در مقایسه با روش‌‎های معمول، درمانی کارآمد، سریع و مقرون به صرفه را برای بیماران به ارمغان می‌آورد. به‌کارگیری پلیمر‌های طبیعی زیست‌تخریب‌پذیر و زیست‌سازگار با شباهت به ماتریکس خارج سلولی از طریق تحریک و القای روند بهبود زخم، گامی بزرگ در ترمیم بافت آسی ب‎دیده به شمار می‌رود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: فرمولاسیون خاص این پانسمان مزایایی فراتر از یک پانسمان هیدروژل را فراهم می‌آورد که از مهم‌ترین این دستاورد‌ها می‌توان به تحریک تولید پروتئین در ماتریکس خارج سلولی و تسریع اپی‌تلیزاسیون، تسهیل دبریدمان اتولیتیک، مدیریت اگزودای زخم، افزایش رگ‌زایی در بافت آسیب‌دیده و رطوبت‌رسانی به سطح زخم اشاره کرد.

قفقازی با اشاره به کاربرد‌های گسترده و نیاز مبرم حوزه سلامت به این محصول دانش‌بنیان، گفت: در موضع زخم به دلیل از بین رفتن سد دفاعی پوست و همچنین حضور سایتوکایین‌های التهابی، بافت آسیب ‎دیده و بافت‌های عمقی بسیار تحریک ‎پذیر و حساس بوده، در نتیجه استفاده از مواد اولیه‌ای که بالاترین کیفیت و حداقل تحریک پوستی و آلرژی را تضمین کنند و هیچ گونه آسیبی به بافت‌های عمقی وارد نکنند، یک اصل اساسی محسوب می‌شود. برای دستیابی به این مهم، پس از بررسی تعداد زیادی از گزینه‌ها و انجام آزمایش‌های مختلف، محصولات شرکت را بر پایه زیست ‎پلیمر‌ها تولید کردیم که سازگاری بسیار بالایی با بدن انسان دارند و از بروز حساسیت و واکنش‌های پوستی ممانعت می‌شود.

وی افزود: استفاده از فناوری بافت برای تولید ساختار‌های شبیه پوست انسان علاوه بر حضور بیوپلیمر‌های بیواکتیو باعث شده است که سرعت ترمیم زخم بسیار افزایش پیدا کرده، زخم‌هایی که قابلیت درمان آن‌ها ناممکن باشد، با استفاده از محصولات ما درمان آن‌ها ممکن می‌شود.

وی با اشاره به جامعه آماری بیش از ۶ میلیون نفری مبتلایان به زخم در ایران، گفت: بیش از ۹۳ درصد سهم تامین پانسمان‌های پیشرفته ترمیم زخم در ایران از طریق واردات تامین می‌شود که مبلغی معادل ۵۵ میلیون دلار در سال است. قابل توجه است که زخم‌های ناشی از جراحی در این محاسبات لحاظ نشده است و با در نظر گرفتن آمار حداقل ۴ میلیون جراحی در سال، آنچه مشخص است میزان نیاز به پانسمان‌های پیشرفته در این بخش نیز بسیار بالا ‎است.

قفقازی با اشاره به اشتغال ایجاد شده توسط این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: ظرفیت موجود اشتغال در حال حاضر به صورت مستقیم ۷۰ نفر و به صورت غیر مستقیم ۵۰۰ نفر است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین