bato-adv

طرز تهیه یک شیرینی شکلاتی خوشمزه و آسان برای عید نوروز

طرز تهیه یک شیرینی شکلاتی خوشمزه و آسان برای عید نوروز
شیرینی شکلاتی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و محبوب است که می‌توانید آن را با روشی آسان و بدون دردسر در منزل تهیه کنید.

فراروـ  با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی‌های خوشمزه خانگی رونق می‌گیرد. شیرینی‌های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی شکلاتی یکی از انواع شیرینی‌های محبوب است که طرفداران زیادی دارد و کمتر کسی را پیدا می‌کنید که دست رد به سینه شکلات بدهد. این شیرینی علاوه‌بر ظاهر بسیار شیک و زیبا و طعم فوق‌العاده، دستور پخت بسیار راحتی دارد و برای درست کردن آن نیاز به چیدن مقدمات و صرف زمان زیاد ندارید. اگر دوست دارید با موادی در دسترس و ارزان و در زمان کم یک ظرف شیرینی شکلاتی خوشمزه و زیبا برای پذیرایی در عید نوروز بپزید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد سفید قنادی: ۷۰ گرم
پودر قند: ۲۰ گرم
کره: ۷۰ گرم
پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری
شکلات بن ماری شده: ۲۰ گرم
شکلات و پودر پسته برای تزیین: به میزان لازم

طرز تهیه

شیرینی شکلاتی

برای درست کردن این شیرینی خوشمزه ابتدا کره را که از قبل به دمای محیط رسیده است، داخل یک کاسه مناسب بریزید و پودر قند و پودر کاکائو را با الک به کره اضافه کنید. با لیسک مواد را هم بزنید تا کاملا با کره مخلوط و صاف و یکدست شود. در مرحله بعد شکلات بن ماری و آب شده را به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. حالا آرد را با الک و کم کم به مواد شیرینی اضافه کنید و وقتی شبیه به خمیر شد، لیسک را کنار بگذارید و با دست خمیر را هم بزنید. این خمیر نیاز به ورز دادن زیاد ندارد و وقتی خمیر حالت منسجم پیدا کرد، کافی است. خمیر آماده را داخل یک کیسه فریزر بگذارید و با وردنه از بیرون کیسه روی خمیر بکشید تا خمیر به قطر نیم سانت باز شود. حالا کیسه خمیر را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند.

بعد از این مدت زمان کیسه را از یخچال خارج کنید و با قیچی کیسه را ببرید. خمیر را روی تخته کار قرار بدهید و با یک چاقوی تیر خمیر را به صورت مکعبی برش بزنید. شیرینی‌های آماده را داخل یک ماهی تابه نچسب کنار هم و با کمی فاصله از هم بچینید و ماهی تابه روی حرارت کم اجاق گاز و شعله پخش‌کن بگذارید. روی درب ماهی تابه دمکنی بگذارید و اجازه بدهید شیرینی‌ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزد و وقتی از زیر طلایی شد، یعنی آماده است. اجازه بدهید شیرینی‌ها کاملا خنک شود، سپس شیرینی‌های خنک شده را داخل شکلات بزنید که از قبل به صورت بن ماری آب کرده‌اید و روی آن پودر پسته بپاشید. اجازه بدهید شکلات روی شیرینی کاملا خشک شود، سپس شیرینی‌ها را داخل ظرف سرو بچینید. نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ اگر می‌خواهید این شیرینی را داخل فر درست کنید، دمای ۱۸۰ سانتیگراد و مدت زمان ۱۵ دقیقه مناسب است.

۲ ـ حتما آرد و پودر قند را قبل از استفاده در شیرینی الک کنید. پودر قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد؛ یعنی قند را پودر کرده باشد. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی قند آسیاب شده نخواهد بود. پودر قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی آرد باشد. توجه داشته باشید که پودر قند بعد از مدتی که داخل کیسه یا ظرف بماند، ممکن است سفت شود؛ بنابراین قبل از اینکه آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشت‌کوب بکوبید و سپس الک کنید.

۳ ـ با این مقدار مواد شما حدودا ۲۰ عدد شیرینی قندی خواهید داشت، بنابراین اگر می‌خواهید به میزان بیشتری از این شیرینی را تهیه کنید، باید مواد را دو برابر کنید. این شیرینی را می‌توانید داخل ظرف در بسته و به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کنید.

۴ ـ برای درست کردن این شیرینی حتما باید کره را به دمای محیط برسانید تا هنگام استفاده در شیرینی کره کاملا نرم شده باشد.

۵ ـ نکته مهمی که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد‌های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا زیاد‌تر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد شما هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین