bato-adv

اگر می‌خواهید دوست داشتنی باشید؛ با این ۹ رفتار خداحافظی کنید

اگر می‌خواهید دوست داشتنی باشید؛ با این ۹ رفتار خداحافظی کنید
اگر می‌خواهید شخصیت کاریزماتیک داشته باشید، باید کاری کنید که دیگران در کنار شما احساس ارزشمندی کنند.

 رفتار‌های خاصی وجود دارد که می‌تواند کاریزمای شما را تضعیف کند و باعث شود مردم بخواهند از شما دوری کنند. در این مطلب قصد داریم ۹ مورد از این رفتار‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم که اگر می‌خواهید بدون زحمت کاریزماتیک باشید، باید با آن‌ها خداحافظی کنید.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در پایان این مقاله دقیقاً می‌دانید که اگر می‌خواهید مردم را به خود جلب کنید، چه کار‌هایی را نباید انجام دهید.

۱) تلاش بیش از حد

ما اغلب افرادی را می‌بینیم که بیش از حد تلاش می‌کنند تا مورد پسند واقع شوند. آن‌ها واکنش‌های اغراق‌آمیز دارند؛ به جوک‌هایی که خنده دار نیستند با صدای بلند می‌خندند و با همه چیز‌هایی که همه می‌گویند موافق هستند. این رفتار اغلب باعث ناراحتی دیگران می‌شود.

تلاش برای دوست داشته شدن در واقع بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر دارد و می‌تواند افراد را از خود دور کند. کاریزمای واقعی از این است که با کسی که هستید راحت باشید و نیازی به تحت تاثیر قرار دادن دیگران نداشته باشید. این در مورد اعتماد به نفس خود و بیان خود واقعی است.

۲) غفلت از گوش دادن

گوش دادن بخش اساسی کاریزماست. به مردم نشان می‌دهد که برای افکار و نظرات آن‌ها ارزش قائل هستید. این باعث می‌شود آن‌ها احساس کنند که شنیده می‌شوند و مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

با تسلط بر هر مکالمه خداحافظی کنید. در عوض، گوش دادن فعال را بپذیرید. زمانی که علاقه واقعی به حرف‌های آن‌ها نشان دهید، متوجه خواهید شد که مردم بیشتر به سمت شما جذب می‌شوند.

۳) قطع حرف دیگران

همه ما این تجربه را داشته‌ایم. شما در وسط یک داستان یا توضیح هستید، و کسی می‌پرد تا جملات شما را تمام کند یا افکار خود را به اشتراک بگذارد. این رفتار نه تنها آزاردهنده است، بلکه به کاریزمای شما نیز آسیب می‌رساند. این کار می‌تواند تصوری از تسلط و کنترل ایجاد کند، اما همچنین منجر به دیدگاه‌های منفی نسبت به قطع کننده حرف می‌شود.

وقتی حرف دیگران را قطع می‌کنیم، اساساً می‌گوییم که افکار و نظرات ما مهمتر از آنهاست. این باعث می‌شود طرف مقابل احساس بی ارزشی و بی احترامی کند.

اطمینان حاصل کنید که از قطع صحبت دیگران خودداری کنید. در عوض، اجازه دهید صحبت‌های خود را به پایان برسانند و سپس شما نظرات خود را بیان کنید. این نشان دهنده احترام است و باعث می‌شود که طرف مقابل احساس ارزشمندی کند.

۴) منفی بودن

منفی بودن می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. همه ما در اطراف افرادی بوده ایم که به نظر می‌رسد تنها جنبه منفی هر موقعیتی را می‌بینند.

اگر می‌خواهید بدون زحمت کاریزماتیک باشید، باید با این طرز فکر منفی خداحافظی کنید. افراد کاریزماتیک اغلب خوش بین هستند و در هر موقعیتی بهترین‌ها را می‌بینند. آن‌ها انرژی مثبتی را پخش می‌کنند که مردم جذب آن می‌شوند.

این بدان معنا نیست که باید مشکلات را نادیده بگیرید یا وانمود کنید که همه چیز عالی است. اما به جای تمرکز بر نکات منفی، سعی کنید راه حل‌هایی پیدا کنید. مثبت بودن شما مسری خواهد بود و مردم را به سمت خود جذب می‌کند.

۵) خودمحور بودن

هیچ کس دوست ندارد در کنار کسی باشد که فقط درباره خودش صحبت کند. خسته کننده است و می‌تواند باعث شود دیگران احساس بی ارزش شدن کنند.

شما باید به دیگران علاقه واقعی نشان دهید. در مورد روز، علایق و تجربیاتشان بپرسید. نشان دهید که برای افکار و نظرات آن‌ها ارزش قائل هستید.

این فقط مربوط به مودب بودن نیست - بلکه ایجاد ارتباطات واقعی است. وقتی مردم در کنار شما احساس ارزشمندی می‌کنند، به احتمال زیاد به سمت شما جذب می‌شوند.

۶) همدل نبودن

همدلی توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات دیگران است. این ابزار قدرتمندی است که می‌تواند افراد را دور هم جمع کند و ارتباطات عمیقی ایجاد کند.

بدون همدلی، کاریزماتیک بودن سخت است. مردم می‌خواهند احساس کنند درک شده و مورد تایید قرار گرفته‌اند، و همدلی به شما اجازه می‌دهد تا این درک را ارائه دهید.

همدلی را در آغوش بگیرید. سعی کنید خود را به جای دیگران بگذارید و دیدگاه آن‌ها را درک کنید. نه تنها از شما شخص کاریزماتیک تری می‌سازد، بلکه همچنین فردی مهربان‌تر و دلسوزتر هستید.

۷) عیوب خود را پنهان کنید

هیچکس کامل نیست. همه ما خصلت‌ها و عیوب خود را داریم و این اشکالی ندارد. مردم به سمت اصالت کشیده می‌شوند. وقتی خود واقعی‌تان باشید، باعث می‌شود که قابل دسترس‌تر و مرتبط‌تر به نظر برسید.

عیب‌های خود را پنهان نکنید. شاید تعجب کنید که مردم چقدر از آن قدردانی می‌کنند.

۸) قضاوت کننده بودن

افتادن در دام قضاوت دیگران آسان است. همه ما نظرات و تعصبات خود را داریم. اما اگر می‌خواهید بدون زحمت کاریزماتیک باشید، ضروری است که ذهنی باز داشته باشید.

مردم به سمت کسانی کشیده می‌شوند که آن‌ها را همان طور که هستند، بدون قضاوت یا انتقاد می‌پذیرند. این به آن‌ها احساس امنیت و ارزش می‌دهد.

قضاوت نکردن به این معنا نیست که باید با هر چیزی که همه می‌گویند یا انجام می‌دهند موافق باشید. اما این به معنای احترام به حق آن‌ها در مورد نظرات و انتخاب‌های خود است.

۹) اصیل نبودن

در قلب همه اینها، مهمترین چیز این است که اصیل باشید. کاریزما را نمی‌توان جعل کرد. با خود روراست باشید. با دیگران صادق باشید. شخصیت واقعی خود را نشان دهید. این جذاب‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

جوهره کاریزما

کاریزما به معنای واقعی بودن، همدلی و احترام است؛ ایجاد احساس ارزشمندی و قدردانی در دیگران. پذیرفتن عیوب خود به شما اجازه می‌دهد که اصیل و واقعی باشید - دو ویژگی کلیدی افراد کاریزماتیک.

به یاد داشته باشید، هدف جلب نظر مردم با نقاب نیست. این در مورد صادق بودن با خود و تقویت روابط واقعی است. وقتی بتوانید این کار را انجام دهید، خواهید دید که کاریزما به طور طبیعی به وجود می‌آید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین