bato-adv
کد خبر: ۷۱۶۰۵۹

نامه ایران به شورای امنیت: نسبت به هرگونه فعالیت‌های مخرب رژیم اسرائیل در منطقه هشدار می‌دهیم

نامه ایران به شورای امنیت: نسبت به هرگونه فعالیت‌های مخرب رژیم اسرائیل در منطقه هشدار می‌دهیم
ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه خود به رئیس شورای امنیت آورده است: این نامه در پاسخ به نامه وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل به رئیس شورای امنیت تهیه شده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۲

سفیر ایران در سازمان ملل درپی ادعا‌های «بی اساس» وزیر خارجه اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران، در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل با هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی یا فعالیت مخرب این رژیم، بر حق مشروع و ذاتی خود برای پاسخگویی به هرگونه تهدید یا اقدام از سوی تل آویو علیه امنیت و منافع ملی ایران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به «یامازاکی کازویوکی» رئیس دوره‌ای شورای امنیت و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، ادعا‌ها و اتهامات وزیر خارجه رژیم اسرائیل کاملا بی اساس دانست و آن‌ها را رد کرد.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه خود به رئیس شورای امنیت آورده است: این نامه در پاسخ به نامه وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل به رئیس شورای امنیت تهیه شده است. وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل در نامه خود به دروغ، مبادرت به انتشار اطلاعات نادرست و ایراد ادعا‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است که تهامات وارده در نامه مزبور کاملاً بی‌اساس بوده و قاطعانه رد می‌شود.

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: این نامه نشان‌دهنده تلاش مذبوحانه دیگری از سوی رژیم اسرائیل برای منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از جنایات فاحش و نسل‌کشی بی‌پایان رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه است.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: نامه یاد شده همچنین تلاشی گمراه‌کننده با هدف سرپوش نهادن و مشروعیت‌بخشی به تجاوزات رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین‌الملل، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت از طریق طرح اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار شدید نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی یا فعالیت‌های مخرب رژیم اسرائیل در منطقه، حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم جهت پاسخگویی به هرگونه تهدید یا اقدام از سوی رژیم اسرائیل علیه امنیت و منافع ملی ایران محفوظ می‌دارد.»

ایروانی افزود: «جمهوری اسلامی ایران همچنین بر حق ذاتی جمهوری عربی سوریه و لبنان ذیل قوانین بین‌المللی برای اتخاذ اقدامات لازم در مواجهه با هرگونه تهدید، حمله و یا اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور‌ها تاکید می‌کند.»

سفیر ایران در سازمان از رئیس شورای امنیت خواست که این نامه به عنوان سند در این شورا ثبت و در اختیار ۱۵ عضو آن قرار گیرد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین