bato-adv
کد خبر: ۷۱۶۶۳۴

(ویدئو) بدلکاری خطرناک پیرمرد ۷۲ ساله با موتور گازی

(ویدئو) بدلکاری خطرناک پیرمرد ۷۲ ساله با موتور گازی
یک گزارش تلویزیونی که پیرمردی ۷۲ ساله را در حال انجام بدلکاری با موتورسیکلت بدون هیچ گونه ابزار محافظ نشان می‌داد، بحثی را در مورد استفاده از کلاه ایمنی که در حال حاضر به طور رسمی اجباری است، به ندرت باز کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
 

 

فرارو- در شهر مرکزی کودوگو، راستافو با عبور موتورسیکلت خود که با پرچم‌های قرمز و سبز بورکینافاسو مزین شده بود، نگاه‌های تحسین آمیزی را به خود جلب کرد.

به گزارش فرارو، این بدلکار ۷۲ ساله در کشور بورکینافاسو در جاده غبارآلود روی صندلی موتور گازی خود دراز کشیده و پا‌ها را روی فرمان آویزان کرده بود و هیچ وسیله محافظی نداشت.

راستافو یکی از بسیاری از بورکینا‌هایی است که از دوران کودکی بدون وسایل محافظتی سوار موتورسیکلت شده است.

این بدلکار کهنه‌کار اذعان کرد: عقلانی نیست که مانند من این کار انجام دهم. اما این علاقه من است و تجربه زیادی دارم!

برونو ایلبودو، یکی از تماشاگران، گفت: وقتی او را در حال انجام کارهایش می‌بینید، می‌ترسید که زمین بیفتد، اما او مهارت زیادی دارد.

اما در کشوری که گرفتار تصادفات جاده‌ای بود، برخی از مردم از شیرین کاری‌های پرخطر او عصبانی هستند.

یک گزارش تلویزیونی که راستافو را در حال انجام بدلکاری با موتورسیکلت بدون هیچ گونه ابزار محافظ نشان می‌داد، بحثی را در مورد استفاده از کلاه ایمنی که در حال حاضر به طور رسمی اجباری است، به ندرت باز کرد.

بر اساس گزارش اداره ملی ایمنی راه (ONASER) نیمی از قربانیان تصادفات جاده‌ای بورکینافاسو در نیمه اول سال ۲۰۲۳ از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کردند.

آمار‌های رسمی تعداد مرگ و میر را در حدود هزار نفر در سال نشان می‌دهد، اما تصور می‌شود که این رقم در یکی از فقیرترین کشور‌های جهان دست کم گرفته شود.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ۹۲ درصد از مرگ و میر‌های جاده‌ای در کشور‌های با درآمد کم و متوسط رخ می‌دهد، حتی اگر آن‌ها تنها ۶۰ درصد از ناوگان وسایل نقلیه جهان را در اختیار دارند.

پس از آن که تصاویر تلویزیونی جدیدترین شیرین کاری راستافو با واکنش‌های شدیدی روبرو شد، تلویزیون ملی یک لباس محافظ سر تا پا در مقابل دوربین‌ها به او هدیه داد.

اما بدلکار به سرعت تجهیزات را کنار گذاشت و به جای آن شلوار‌های رزمی شیک تری پوشید.

راستافو گفت: کلاه ایمنی بزرگ اندازه من نبود، بنابراین آن را با یک کلاه کوچکتر عوض کردم، اما از دیدن من در طول سفر جلوگیری می‌کند.

بسیاری دیگر از موتورسواران در بورکینافاسو تمایلی به استفاده از کلاه ایمنی ندارند.

اداره ملی ایمنی راه بورکینافاسو می‌گوید، علیرغم تغییرات در قانون و کمپین‌های آگاهی دهی، میزان تصادفات همچنان بالاست و بیشتر تلفات بین ۱۵ تا ۳۰ سال سن دارند.

در دسامبر ۲۰۲۳، مقامات قانونی را به روز کردند که فروشندگان وسایل نقلیه دو چرخ را مجبور می‌کرد کلاه ایمنی را در معامله بگنجانند.

به گفته هانری جوئل کابوره، مدیر شرکت فروش موتورسیکلت، این مبلغ بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ FCFA (۳۳ تا ۵۸ دلار) به هر فروش اضافه می‌کند.

کابوره افزود: اغلب مشتریان از گرفتن کلاه ایمنی خودداری می‌کنند، به این امید که هزینه موتورسیکلت را کاهش دهند. اما ما موظف هستیم که این اقدام را به آن‌ها توضیح دهیم، به خصوص که امکان تنظیم اسناد بدون رسید‌هایی وجود ندارد که نشان دهد کلاه ایمنی در فروش گنجانده شده است.

به هر حال بدلکار ۷۲ ساله می‌گوید فعلا با توکل به خدا به شیرین‌کاری‌هایم ادامه می‌دهم.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین