bato-adv
کد خبر: ۷۱۶۸۲۲

(ویدئو) زنانی که با به پرواز درآوردن پهپاد‌ها پول خوبی به جیب می‌زنند

(ویدئو) زنانی که با به پرواز درآوردن پهپاد‌ها پول خوبی به جیب می‌زنند
شارمیلا گفت: شغل جدید او فقط یک منبع درآمد برای او نیست. وقتی کسی مرا خلبان خطاب می‌کند، احساس غرور می‌کنم. من هرگز در هواپیما ننشسته‌ام، اما احساس می‌کنم اکنون در حال پرواز هستم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

 

فرارو- شارمیلا یاداو که زمانی در روستایی در هند خانه‌دار بود، همیشه دوست داشت خلبان شود. او اکنون تا حدودی رویای خود را زندگی می‌کند و از راه دور یک پهپاد سنگین را در آسمان به پرواز درآورد تا زمین‌های کشاورزی را کشت کند.

به گزارش فرارو، شارمیلا ۳۵ ساله، در میان صد‌ها زنی است که تحت برنامه‌ای با حمایت دولت، برای پرواز با پهپاد‌های کودپاشی آموزش دیده اند.

هدف این طرح کمک به مدرن‌سازی کشاورزی هند با کاهش هزینه‌های نیروی کار و همچنین صرفه‌جویی در زمان و آب است که به دلیل تکیه بر فناوری منسوخ و چالش‌های فزاینده تغییرات آب و هوایی محدود شده است.

این همچنین نشانه‌ای از تغییر نگرش روستایی هند نسبت به زنان شاغل است، زنانی که به طور سنتی فرصت‌های کمی برای پیوستن به نیروی کار پیدا کرده اند و اغلب به خاطر انجام این کار مورد انگ قرار می‌گیرند.

شارمیلا می‌گوید: پیش از این، بیرون آمدن از خانه برای زنان دشوار بود. آن‌ها قرار بود فقط کار‌های خانه را انجام دهند و از بچه‌ها مراقبت کنند. زنانی که برای کار بیرون می‌رفتند مورد تحقیر قرار می‌گرفتند. آن‌ها به دلیل بی توجهی به وظایف مادرانه خود مورد تمسخر قرار می‌گرفتند. اما اکنون طرز فکر‌ها به تدریج در حال تغییر است.

او پس از ازدواج با شوهر کشاورزش به مدت ۱۶ سال خانه‌دار بود و فرصت‌های شغلی کمی برای زنان در دهکده کوچک روستایی‌اش در نزدیکی شهر پاتائودی، در فاصله چند ساعتی از پایتخت، دهلی نو، داشت.

این زن پس از سمپاشی ۱۵۰ جریب (۶۰ هکتار) زمین کشاورزی دو بار در طول پنج هفته، ۵۰۰۰۰ روپیه (۶۰۰ دلار) به جیب خواهد زد که کمی بیش از دو برابر میانگین درآمد ماهانه در ایالت زادگاهش هاریانا است.

اما او گفت که شغل جدید او فقط یک منبع درآمد برای او نیست. وقتی کسی مرا خلبان خطاب می‌کند، احساس غرور می‌کنم. من هرگز در هواپیما ننشسته‌ام، اما احساس می‌کنم اکنون در حال پرواز هستم.

وی یکی از اولین دسته از ۳۰۰ زن است که توسط شرکتی که بزرگترین تولید کننده کود‌های شیمیایی در هند است، آموزش دیده است.

به زنانی که به عنوان خلبان آموزش دیده اند، پهپاد‌های ۳۰ کیلوگرمی (۶۶ پوندی) به همراه وسایل نقلیه باتری دار برای حمل و نقل آن‌ها به صورت رایگان داده می‌شود.

سایر شرکت‌های کود شیمیایی نیز به این برنامه ملحق شده اند که هدف آن آموزش ۱۵۰۰۰ زن در سراسر هند است.

بر اساس یک نظرسنجی دولتی در سال گذشته، کمی بیش از ۴۱ درصد از زنان روستایی هند در مقایسه با ۸۰ درصد مردان روستایی در نیروی کار رسمی هستند.

برچسب ها: پهپاد هند
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین