bato-adv
کد خبر: ۷۱۷۵۶۸

(ویدئو) جسد افشاگر بوئینگ در آمریکا پیدا شد!

(ویدئو) جسد افشاگر بوئینگ در آمریکا پیدا شد!
جان بارنت به مدت ۳۲ سال تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۱۷ برای بوئینگ کار کرده بود جسدش در کارولینای جنوبی پیدا شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

یک کارمند سابق بوئینگ که به دلیل ابراز نگرانی در مورد استاندارد‌های تولید این شرکت شناخته شده بود، جسدش در کارولینای جنوبی پیدا شد.

به گزارش عصرایران، جان بارنت به مدت ۳۲ سال تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۱۷ برای بوئینگ کار کرده بود.

در روز‌های قبل از مرگش، او در یک دعوای حقوقی افشاگری‌هایی علیه این شرکت کرده بود.

بارنت گفته بود که کارگران تحت فشار عمداً قطعات غیر استاندارد را برای هواپیما در خط تولید نصب می‌کردند و مشکلات جدی در سیستم‌های اکسیژن بوئینگ کشف کرده، که میتواند به این معنی باشد که از هر چهار ماسک تنفسی، یک ماسک در مواقع اضطراری کار نمی‌کند.

بوئینگ اعلام کرد از شنیدن خبر درگذشت آقای بارنت متأسف شده است.

آسوشیتدپرس نیز در گزارشی نوشت: «جان بارنت» مدیر اسبق کنترل کیفیت شرکت آمریکایی بویینگ که پس از بیان کردن نگرانی‌هایش در مورد مشکلات جدی ایمنی در هواپیما‌های مسافربری این شرکت خود را بعنوان یک افشاگر معرفی کرده بود، درگذشت.

پلیس چارلستون در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا جسد بانت را روز شنبه در خودرویی در پارکینگ هتل «هالیدی‌این» این شهر کشف کرد. شواهد اولیه حاکی از این است که بارنت احتمالاً خودکشی کرده است.

جسد بارنت یک روز پس از حضور وی در یک جلسه استماع در ارتباط با شکایت او از شرکت بویینگ پیدا شد. او در این جلسه در مورد مشکلات متعددی که به گفته او در کارخانه هواپیماسازی بویینگ وجود دارد و ایمنی مسافران را به خطر می‌اندازد، شهادت داده بود.

پلیس گفته بارنت با شلیک گلوله به سر جان باخته و تحقیقات در مورد علت واقعی مرگ او ادامه دارد. جان بارنت که چندین دهه برای بویینگ کار کرده بود مدعی شده بود که مدیران این شرکت به جای بهبود کیفیت، بر کارگران فشار می‌آورند تا نواقص و مشکلات احتمالی را جایی ثبت نکنند.

گفتنی است دو ماه پیش یک تکه از هواپیمای بویینگ پس از برخاستن از فرودگاه پورلتند در ایالت اورگون آمریکا جدا شد. خلبانان به علت کاهش فشار داخل هواپیما مجبور به بازگشت شدند و هواپیما با ۱۷۱ مسافر و ۶ خدمه مجبور به فرود اضطراری شد. پس از این حادثه بود که اداره فدرال هوانوردی آمریکا دستور بازرسی بیش از ۱۰۰ هواپیمای بویینگ مدل ۷۳۷ مکس را صادر کرد. این دستور باعث شد ۱۷۱ هواپیمای این مدل ساخت بویینگ زمینگیر شوند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین